Kognitivní přístup ke vzdělávání
Cognitive approach to learning
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/177862Identifikátory
SIS: 212848
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nekovářová, Tereza
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
2. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Kognitivní přístup|pozornost|paměť|Cvičné testováníKlíčová slova (anglicky)
Cognitive approach|Attention|Memory|Practise TestingTato bakalářská práce popisuje dva kognitivní procesy, které jsou součástí učícího se procesu. V literárně přehledové části je nejdříve popsán současný stav a cíle vzdělávací politiky České republiky s důvody, proč bychom se měli zajímat o kognitivní procesy v učení. Práce pohlíží na učící se proces především z pohledu kognitivní psychologie. Jsou zde rozvedeny dva kognitivní procesy, a to pozornost a paměť. Obě kapitoly začínají teoretickým úvodem a pokračují konkrétními doporučeními a poznatky, které mohou využít učitelé i studenti v praxi. Praktická část obsahuje návrh výzkumu, který si klade za cíl kvantitativní metodou zjistit sílu efektu cvičného testování jako jedné z více strategií učení.
The undergraduate thesis deals with two cognitive approaches, which are part of the learning process. In the first part of this thesis, the literature review provides a description of a current status of educational policy of the Czech Republic with reasons why we should pay attention to the cognitive processes in learning. The work assesses the learning process from the aspect of cognitive psychology. Two cognitive processes are elaborated, namely attention and memory. Both chapters start with a theoretical introduction and continue with specific recommendations and findings which could be used by teachers and students as well. The second part of the thesis describes a research design, which aims to find out the effect of the practice testing as one of the learning strategies by a quantitative methodology.
