,,Vztah motoriky a narušené komunikační schopnosti u dětí předškolního věku a specifika v jejich vzdělávání"
,,The relationship between motor skills and impaired communication ability of preschool children and the specifics of thein education"
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/177841Identifiers
Study Information System: 244606
Collections
- Kvalifikační práce [23975]
Author
Advisor
Referee
Burešová, Karolína
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
5. 9. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Motorika|Narušená komunikační schopnost|grafomotorika|vývojKeywords (English)
motor skills|impaired communication ability|graphomotorics|developmentPráce sestává ze dvou částí, části teoretické a praktické. Teoretická část sleduje celkový vývoj motorických dovedností dětí od narození až po dovršení předškolního věku, se všemi jeho možnými odchylkami, stejně tak jako vývoj komunikačních schopností dětí od narození až po jeho ukončení, spolu s nahlédnutím na běžné poruchy v rámci narušených komunikačních schopností, ale i ty na ty vážnější. Zároveň vysvětluje a popisuje specifika ve vzdělávání takových dětí. Praktická část bude zkoumat to, jaký vztah mají narušená komunikační schopnost a celková motorická zdatnost dětí předškolního věku a jak dalece se ovlivňují. Je provedena formou výzkumu, jehož součástí je pozorování, porovnávání a následné hodnocení předem zadaných úkolů u dvou skupin dětí různého předškolního věku, kdy jedna skupina sestává z dětí s narušenou komunikační schopností, a druhá skupina jsou děti z běžné třídy mateřské školy bez jakýchkoliv zjevných problémů ve zkoumané oblasti.
The work consists of two parts, the theoretical part and the practical part. The theoretical part follows the overall development of children's motor skills from birth to preschool age, with all of its possible deviations, as well as the development of children's communication abilities from birth to its termination, together with an insight into common disorders within impaired communication abilities, but also the more serious ones. At the same time the theoretical part explains and describes specifics in the education of such children. The practical part will examine the relationship between impaired communication skills and gross motor skills of preschool children and how far they influence each other. It is carried out in the form of research, which includes observation, comparison and subsequent evaluation of pre-assigned tasks for two groups of children of different preschool ages,