Problémy vyučování v období uzavřených škol
Problems of teaching in the period of closed schools
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/177836Identifiers
Study Information System: 235123
Collections
- Kvalifikační práce [23975]
Author
Advisor
Referee
Komárková, Tereza
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
5. 9. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Koronavirus|pandemie|prezenční výuka|online výuka|kvantitativní výzkum|dotazníkové šetření učitelů|dotazníkové šetření žáků|motivace|školské prostředíKeywords (English)
Coronavirus|pandemic|face-to-face teaching|online|learning|quality research|questionnaire survey of teachers|questionnaire survey of pupils|motivation|school environmentCílem této práce je skrze dotazníkové šetření získat názory žáků a učitelů, analyzovat a porovnat odpovědi a na jejich základě se pokusit zjistit problémy distanční a online výuky ve školním roce 2020/2021 na 1. KŠPA Kladno, s.r.o. Autor této práce vyučuje na této škole předměty informační technologie v prezenční formě studia a také v distanční formě studia. S využitím známosti s kolegy i žáky se na střední škole pokusí skrze kvantitativní výzkum provést zjištění hodnocení účinnosti výuky z pohledu učitelů a žáků. Výzkum bude proveden skrze dotazníkové šetření rozdané do dvou skupin, první skupinou budou učitelé a druhou skupinou budou žáci. Dotazník obsahuje 12 uzavřených parametrických otázek pokládající stejnou otázku zaměřenou na danou skupinu pro možnost porovnání názorů obou skupin. Z celého pedagogického sboru nepočítající autora této práce se z 35 učitelů zúčastnilo vyplňování dotazníku celkem 27 učitelů. Zbytek pedagogického sboru nemohl dotazníky vyplnit buď ze zdravotních důvodů, nebo že jejich výuka probíhá mimo školu a těžko se mohou zastihnout, jako například učitelé tělocviku. Na škole je celkem 207 žáků střední školy, z nichž schopno vyplnit dotazník je celkem 121 žáků. Z celkového počtu byli odečteni žáci prvního ročníku, jelikož nebyli součástí výuky školy ve školním roce 2020/2021. Dále...
The aim of this work is to obtain the opinions of pupils and teachers through a questionnaire survey, to analyse and compare the answers and based on this, to try to find out the problems of distance and online education in the school year 2020/2021 at 1. KŠPA Kladno, s.r.o. The author of this thesis teaches information technology subjects at this school in a full-time form of study and in a distance form of study. Using acquaintance with colleagues and pupils, the high school will attempt to assess the effectiveness of teaching from the point of view of teachers and pupils through quantitative research. The research will be conducted through a questionnaire distributed into two groups, the first group will be teachers and the second group will be students. The questionnaire contains twelve closed parametric questions asking the same question focused on the given group for the possibility of comparing the opinions of both groups. A total of twenty-seven teachers out of thirty-five participated in filling out the questionnaire from the entire teaching staff, not including the author of this work. The rest of the teaching staff could not fill in the questionnaires either for health reasons, or because their teaching takes place outside the school and they are difficult to reach, such as physical education...