Zobrazit minimální záznam

Freedom to Images! Between Reality, Imagination and Memory in Film and Moving Image in Contemporary Czech Art
dc.contributor.advisorSvatoňová, Kateřina
dc.creatorJiránková, Klára
dc.date.accessioned2022-10-17T12:25:23Z
dc.date.available2022-10-17T12:25:23Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/177139
dc.description.abstractThis bachelor's thesis deals with the examination, mapping and reflection of mutual relations between film/moving image, imagination and memory in the field of contemporary Czech visual arts. It is primarily based on two impulses that are closely connected to each other and represent events that are quite common today, but still little reflected in the context of Czech art and film theory and criticism. The first of them is the relocation of films and moving images, which represent a variety of technical scenes of an experimental nature or different materiality (video, digital images, computer graphics), into the spaces of galleries and exhibition halls. The second impulse is the convergence of fine art and film/moving image, which is closely related to this particular relocation. The text tries to point out the importance and essentiality of the fusion of these two spheres as well as the relocation of film/moving images into gallery spaces. Above all, it is concerned with presenting the fact of the fundamental transformation taking place in our everyday perceptual experience with given media thanks to the aforementined movements and convergences. Furthermore, it also strives for a detailed examination of the form of our memory and imagination, which are also strongly influenced and constructed, as...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá ohledáváním, mapováním i reflexí vzájemných vztahů mezi filmem/pohyblivým obrazem, imaginací a pamětí na poli současného českého výtvarného umění. Vychází především ze dvou impulzů, které jsou na sebe úzce napojeny a představují dnes zcela obvyklé, leč v kontextu české výtvarné i filmové teorie a kritiky stále málo reflektované události. Prvním z nich je relokace filmů a pohyblivých obrazů, které představují nejrůznější technické snímky experimentální povahy či rozličné materiality (video, digitální obrazy, počítačová grafika), do prostorů galerií a výstavních síní. Druhým impulzem je pak s tímto konkrétním přemístěním úzce spjatá konvergence výtvarného umění a filmu/pohyblivého obrazu. Text se snaží poukázat na význam a podstatnost fúze těchto dvou sfér i přemisťování filmu/pohyblivých obrazů do galerijních prostorů. Zejména mu ale jde o to, předestřít před čtenáře skutečnost, jak zásadním způsobem se díky zmíněným pohybům a sbližováním může proměňovat naše všední percepční zkušenost s danými médii a způsob, jakým je chápeme a vnímáme. Stejně tak ale usiluje i o podrobnější prozkoumání podoby naší paměti a imaginace, které jsou našimi běžnými diváckými zážitky i strukturami filmu/pohyblivého obrazu rovněž silně ovlivněny a konstruovány, jak se ukazuje. Jmenované...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectFilm|Moving Image|Fine Art|Visual Art|Contemporary Czech Art|Imagination|Memory|Tomáš Svoboda|Galleryen_US
dc.subjectfilm|pohyblivý obraz|výtvarné umění|vizuální umění|současné české umění|imaginace|paměť|Tomáš Svoboda|galeriecs_CZ
dc.titleSvoboda obrazům! Mezi realitou, imaginací a pamětí ve filmu a pohyblivém obrazu v současném českém uměnícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-06
dc.description.departmentFilm Studies Departmenten_US
dc.description.departmentKatedra filmových studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId245207
dc.title.translatedFreedom to Images! Between Reality, Imagination and Memory in Film and Moving Image in Contemporary Czech Arten_US
dc.contributor.refereePurkrábková, Noemi
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCinema Studiesen_US
thesis.degree.disciplineFilmová studiacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra filmových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Film Studies Departmenten_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilmová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCinema Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá ohledáváním, mapováním i reflexí vzájemných vztahů mezi filmem/pohyblivým obrazem, imaginací a pamětí na poli současného českého výtvarného umění. Vychází především ze dvou impulzů, které jsou na sebe úzce napojeny a představují dnes zcela obvyklé, leč v kontextu české výtvarné i filmové teorie a kritiky stále málo reflektované události. Prvním z nich je relokace filmů a pohyblivých obrazů, které představují nejrůznější technické snímky experimentální povahy či rozličné materiality (video, digitální obrazy, počítačová grafika), do prostorů galerií a výstavních síní. Druhým impulzem je pak s tímto konkrétním přemístěním úzce spjatá konvergence výtvarného umění a filmu/pohyblivého obrazu. Text se snaží poukázat na význam a podstatnost fúze těchto dvou sfér i přemisťování filmu/pohyblivých obrazů do galerijních prostorů. Zejména mu ale jde o to, předestřít před čtenáře skutečnost, jak zásadním způsobem se díky zmíněným pohybům a sbližováním může proměňovat naše všední percepční zkušenost s danými médii a způsob, jakým je chápeme a vnímáme. Stejně tak ale usiluje i o podrobnější prozkoumání podoby naší paměti a imaginace, které jsou našimi běžnými diváckými zážitky i strukturami filmu/pohyblivého obrazu rovněž silně ovlivněny a konstruovány, jak se ukazuje. Jmenované...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis deals with the examination, mapping and reflection of mutual relations between film/moving image, imagination and memory in the field of contemporary Czech visual arts. It is primarily based on two impulses that are closely connected to each other and represent events that are quite common today, but still little reflected in the context of Czech art and film theory and criticism. The first of them is the relocation of films and moving images, which represent a variety of technical scenes of an experimental nature or different materiality (video, digital images, computer graphics), into the spaces of galleries and exhibition halls. The second impulse is the convergence of fine art and film/moving image, which is closely related to this particular relocation. The text tries to point out the importance and essentiality of the fusion of these two spheres as well as the relocation of film/moving images into gallery spaces. Above all, it is concerned with presenting the fact of the fundamental transformation taking place in our everyday perceptual experience with given media thanks to the aforementined movements and convergences. Furthermore, it also strives for a detailed examination of the form of our memory and imagination, which are also strongly influenced and constructed, as...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV