dc.contributor.advisor | Svatoňová, Kateřina | |
dc.creator | Jiránková, Klára | |
dc.date.accessioned | 2022-10-17T12:25:23Z | |
dc.date.available | 2022-10-17T12:25:23Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/177139 | |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis deals with the examination, mapping and reflection of mutual relations between film/moving image, imagination and memory in the field of contemporary Czech visual arts. It is primarily based on two impulses that are closely connected to each other and represent events that are quite common today, but still little reflected in the context of Czech art and film theory and criticism. The first of them is the relocation of films and moving images, which represent a variety of technical scenes of an experimental nature or different materiality (video, digital images, computer graphics), into the spaces of galleries and exhibition halls. The second impulse is the convergence of fine art and film/moving image, which is closely related to this particular relocation. The text tries to point out the importance and essentiality of the fusion of these two spheres as well as the relocation of film/moving images into gallery spaces. Above all, it is concerned with presenting the fact of the fundamental transformation taking place in our everyday perceptual experience with given media thanks to the aforementined movements and convergences. Furthermore, it also strives for a detailed examination of the form of our memory and imagination, which are also strongly influenced and constructed, as... | en_US |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá ohledáváním, mapováním i reflexí vzájemných vztahů mezi filmem/pohyblivým obrazem, imaginací a pamětí na poli současného českého výtvarného umění. Vychází především ze dvou impulzů, které jsou na sebe úzce napojeny a představují dnes zcela obvyklé, leč v kontextu české výtvarné i filmové teorie a kritiky stále málo reflektované události. Prvním z nich je relokace filmů a pohyblivých obrazů, které představují nejrůznější technické snímky experimentální povahy či rozličné materiality (video, digitální obrazy, počítačová grafika), do prostorů galerií a výstavních síní. Druhým impulzem je pak s tímto konkrétním přemístěním úzce spjatá konvergence výtvarného umění a filmu/pohyblivého obrazu. Text se snaží poukázat na význam a podstatnost fúze těchto dvou sfér i přemisťování filmu/pohyblivých obrazů do galerijních prostorů. Zejména mu ale jde o to, předestřít před čtenáře skutečnost, jak zásadním způsobem se díky zmíněným pohybům a sbližováním může proměňovat naše všední percepční zkušenost s danými médii a způsob, jakým je chápeme a vnímáme. Stejně tak ale usiluje i o podrobnější prozkoumání podoby naší paměti a imaginace, které jsou našimi běžnými diváckými zážitky i strukturami filmu/pohyblivého obrazu rovněž silně ovlivněny a konstruovány, jak se ukazuje. Jmenované... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Film|Moving Image|Fine Art|Visual Art|Contemporary Czech Art|Imagination|Memory|Tomáš Svoboda|Gallery | en_US |
dc.subject | film|pohyblivý obraz|výtvarné umění|vizuální umění|současné české umění|imaginace|paměť|Tomáš Svoboda|galerie | cs_CZ |
dc.title | Svoboda obrazům! Mezi realitou, imaginací a pamětí ve filmu a pohyblivém obrazu v současném českém umění | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-09-06 | |
dc.description.department | Film Studies Department | en_US |
dc.description.department | Katedra filmových studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 245207 | |
dc.title.translated | Freedom to Images! Between Reality, Imagination and Memory in Film and Moving Image in Contemporary Czech Art | en_US |
dc.contributor.referee | Purkrábková, Noemi | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Cinema Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Filmová studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra filmových studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Film Studies Department | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Filmová studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Cinema Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zabývá ohledáváním, mapováním i reflexí vzájemných vztahů mezi filmem/pohyblivým obrazem, imaginací a pamětí na poli současného českého výtvarného umění. Vychází především ze dvou impulzů, které jsou na sebe úzce napojeny a představují dnes zcela obvyklé, leč v kontextu české výtvarné i filmové teorie a kritiky stále málo reflektované události. Prvním z nich je relokace filmů a pohyblivých obrazů, které představují nejrůznější technické snímky experimentální povahy či rozličné materiality (video, digitální obrazy, počítačová grafika), do prostorů galerií a výstavních síní. Druhým impulzem je pak s tímto konkrétním přemístěním úzce spjatá konvergence výtvarného umění a filmu/pohyblivého obrazu. Text se snaží poukázat na význam a podstatnost fúze těchto dvou sfér i přemisťování filmu/pohyblivých obrazů do galerijních prostorů. Zejména mu ale jde o to, předestřít před čtenáře skutečnost, jak zásadním způsobem se díky zmíněným pohybům a sbližováním může proměňovat naše všední percepční zkušenost s danými médii a způsob, jakým je chápeme a vnímáme. Stejně tak ale usiluje i o podrobnější prozkoumání podoby naší paměti a imaginace, které jsou našimi běžnými diváckými zážitky i strukturami filmu/pohyblivého obrazu rovněž silně ovlivněny a konstruovány, jak se ukazuje. Jmenované... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor's thesis deals with the examination, mapping and reflection of mutual relations between film/moving image, imagination and memory in the field of contemporary Czech visual arts. It is primarily based on two impulses that are closely connected to each other and represent events that are quite common today, but still little reflected in the context of Czech art and film theory and criticism. The first of them is the relocation of films and moving images, which represent a variety of technical scenes of an experimental nature or different materiality (video, digital images, computer graphics), into the spaces of galleries and exhibition halls. The second impulse is the convergence of fine art and film/moving image, which is closely related to this particular relocation. The text tries to point out the importance and essentiality of the fusion of these two spheres as well as the relocation of film/moving images into gallery spaces. Above all, it is concerned with presenting the fact of the fundamental transformation taking place in our everyday perceptual experience with given media thanks to the aforementined movements and convergences. Furthermore, it also strives for a detailed examination of the form of our memory and imagination, which are also strongly influenced and constructed, as... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |