Zobrazit minimální záznam

Nation Branding of Middle East Countries: The case of Saudi Arabia
dc.contributor.advisorSoukeník, Štěpán
dc.creatorKolská, Martina
dc.date.accessioned2022-10-17T13:02:38Z
dc.date.available2022-10-17T13:02:38Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/176991
dc.description.abstractChanging a country's image is a complex process requiring long-term strategic effort. Nation brands are influenced by a wide range of external influences possibly causing negative images or stereotyping. Thus, regarding states, rebranding is often used to redefine the generally perceived image. Nonetheless, the image of a state is deeply rooted and cannot be changed by marketing tools and communication alone. Noticeable changes and policy actions are needed to create a strong communication basis for the development of a nation branding strategy. Countries generally having reputation problems are often non-democratic and the growth of their brand tends to be limited. The Middle East frequently faces negative image and stereotyping. At the same time, nation branding receives vast attention, effort and budgets there. Saudi Arabia launched its nation rebranding strategy by presenting the Vision 2030 document. This paper aims to determine the extent of nation branding multidisciplinarity in the Saudi context. A combination of a quantitative analysis of national branding indexes and semi-structured expert interviews is chosen. Nation branding in Saudi Arabia has experienced moderate growth, considerable professionalization, and the first strategic achievements of the Vision 2030 plan. On the contrary,...en_US
dc.description.abstractZměna image státu je komplexní proces, který vyžaduje dlouhodobé strategické úsilí. Státní značky jsou ovlivňovány širokými vnějšími vlivy, které mohou způsobovat i negativní image nebo stereotypizaci. V kontextu států se často hovoří o nation rebrandingu, který se snaží o redefinici obecně vnímané image. Image státu je nicméně velmi zakořeněná a není možné ji změnit jen marketingovými nástroji a komunikací a je třeba jasných změn a politických aktivit, které vytvoří silný komunikační základ pro tvorbu nation brandingové strategie. Státy, které mají obecně s reputací problém, mají často nedemokratické státní uspořádání a růst jejich značky bývá limitován. Blízký východ se často potýká s negativní image a stereotypizací. Zároveň ale věnuje nation brandingu velkou pozornost, úsilí a rozpočty. Saúdská Arábie svou nation rebrandingovou strategii zahájila představením dokumentu Vision 2030, který je plánem celkové společenské a ekonomické transformace země. Cílem práce je zjistit míru multidisciplinarity nation brandingu v kontextu Saúdské Arábie skrze kombinaci kvantitativní analýzy nation brandingových indexů a polostrukturovaných expertních rozhovorů. Nation branding Saúdské Arábie zaznamenal mírný růst, značnou profesionalizaci i první strategické úspěchy dokumentu Vision 2030. Práce nicméně...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSaudi Arabiaen_US
dc.subjectnational brandingen_US
dc.subjectMiddle Easten_US
dc.subjectVision 2030en_US
dc.subjectnational branden_US
dc.subjectsoft poweren_US
dc.subjectrebrandingen_US
dc.subjectstrategic communicationen_US
dc.subjectreputationen_US
dc.subjectimageen_US
dc.subjectSaúdská Arábiecs_CZ
dc.subjectnation brandingcs_CZ
dc.subjectBlízký východcs_CZ
dc.subjectVision 2030cs_CZ
dc.subjectstátní značkacs_CZ
dc.subjectměkká sílacs_CZ
dc.subjectrebrandingcs_CZ
dc.subjectstrategická komunikacecs_CZ
dc.subjectreputacecs_CZ
dc.subjectimagecs_CZ
dc.titleNation branding blízkovýchodních států na příkladu Saúdské Arábiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-15
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId238808
dc.title.translatedNation Branding of Middle East Countries: The case of Saudi Arabiaen_US
dc.contributor.refereeShavit, Anna
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategic communicationen_US
thesis.degree.disciplineStrategická komunikacecs_CZ
thesis.degree.programStrategic communicationen_US
thesis.degree.programStrategická komunikacecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-discipline.enStrategic communicationen_US
uk.degree-program.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-program.enStrategic communicationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csZměna image státu je komplexní proces, který vyžaduje dlouhodobé strategické úsilí. Státní značky jsou ovlivňovány širokými vnějšími vlivy, které mohou způsobovat i negativní image nebo stereotypizaci. V kontextu států se často hovoří o nation rebrandingu, který se snaží o redefinici obecně vnímané image. Image státu je nicméně velmi zakořeněná a není možné ji změnit jen marketingovými nástroji a komunikací a je třeba jasných změn a politických aktivit, které vytvoří silný komunikační základ pro tvorbu nation brandingové strategie. Státy, které mají obecně s reputací problém, mají často nedemokratické státní uspořádání a růst jejich značky bývá limitován. Blízký východ se často potýká s negativní image a stereotypizací. Zároveň ale věnuje nation brandingu velkou pozornost, úsilí a rozpočty. Saúdská Arábie svou nation rebrandingovou strategii zahájila představením dokumentu Vision 2030, který je plánem celkové společenské a ekonomické transformace země. Cílem práce je zjistit míru multidisciplinarity nation brandingu v kontextu Saúdské Arábie skrze kombinaci kvantitativní analýzy nation brandingových indexů a polostrukturovaných expertních rozhovorů. Nation branding Saúdské Arábie zaznamenal mírný růst, značnou profesionalizaci i první strategické úspěchy dokumentu Vision 2030. Práce nicméně...cs_CZ
uk.abstract.enChanging a country's image is a complex process requiring long-term strategic effort. Nation brands are influenced by a wide range of external influences possibly causing negative images or stereotyping. Thus, regarding states, rebranding is often used to redefine the generally perceived image. Nonetheless, the image of a state is deeply rooted and cannot be changed by marketing tools and communication alone. Noticeable changes and policy actions are needed to create a strong communication basis for the development of a nation branding strategy. Countries generally having reputation problems are often non-democratic and the growth of their brand tends to be limited. The Middle East frequently faces negative image and stereotyping. At the same time, nation branding receives vast attention, effort and budgets there. Saudi Arabia launched its nation rebranding strategy by presenting the Vision 2030 document. This paper aims to determine the extent of nation branding multidisciplinarity in the Saudi context. A combination of a quantitative analysis of national branding indexes and semi-structured expert interviews is chosen. Nation branding in Saudi Arabia has experienced moderate growth, considerable professionalization, and the first strategic achievements of the Vision 2030 plan. On the contrary,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV