A comparison of Chinese and Czech oversea urban tourism
Srovnání čínského a českého městského turismu
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/176908Identifiers
Study Information System: 237499
Collections
- Kvalifikační práce [18347]
Author
Advisor
Referee
Hejlová, Denisa
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Society, Communication and Media
Department
Department of Sociology
Date of defense
15. 9. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Česká republika, Čína, městský turismus, přeshraniční, turistické chováníKeywords (English)
Tourism behaviour, Urban Tourism, Cross-border, China, Czech RepublicChování turistů je významnou součástí výzkumu cestovního ruchu. Studie chování turistů v Číně, USA, Velké Británii a Německu jsou běžné. O chování českých turistů však bylo provedeno jen málo studií a ještě méně jich porovnávalo chování čínských a českých turistů. Tato studie vychází z chování čínských a českých turistů. Ke sběru dat využívá polostrukturované rozhovory a pomocí tematické analýzy analyzuje a porovnává cestovní chování turistů z těchto dvou zemí. Hlavní oblasti podobností a rozdílů jsou shled á ny v motivaci k cestování, sběru informací, turistických zkušenostech a zvyklostech sdílení. Vzhledem k tomu, že sociální média jsou v dnešní době velmi rozšířená, zkoumala tato studie při porovnávání cestovního chování také vliv sociálních médií na turisty z obou zemí. Výsledky ukazují, že sociální média mají vliv, pokud jde o vyhledávání informací a sdílení při cestování. Turisté v obou zemích si však vliv sociálních médií uvědomují. Výsledky studie zaplňují mezeru v anglicky psané literatuře o turistickém chování českých turistů a poskytují základ pro hlubší výzkum čínského a českého cestovního ruchu. Klíčová slova: Český cestovní ruch Čínský cestovní ruch Motivace turistů Sběr informací Autenticita turistů Sdílení fotografií turistů Sociální média
The behaviour of tourists is a significant part of tourism research. Studies of tourist behaviour in China, the USA, the UK, and Germany are common. However, few studies have been conducted on the behaviour of Czech tourists, and even fewer have compared the behaviour of Chinese and Czech tourists. This study is based on Chinese and Czech tourists. It uses semi-structured interviews to collect data and uses thematic analysis to analyse and compare the travel behaviour of tourists from these two countries. The main areas of similarities and differences are found in travel motivation, information collection, tourist experience, and sharing habits. Because of the widespread use of social media nowadays, this study also explored the impact of social media on tourists from both countries while comparing travel behaviour. The results show social media does influence in terms of information seeking and travel sharing. However, tourists in both countries are aware of the impact of social media. The study results fill a gap in the English language literature on the tourism behaviour of Czech tourists and provide a basis for more in-depth research on Chinese and Czech tourism. Key words: Czech Tourism Chinese Tourism Tourist Motivation Information Collection Tourist Authenticity Tourist Photo- Sharing Social...