Aktivizace žáků ve vztahu ke skupinové práci v hodinách biologie
Pupil activation in relation to group work in biology lessons
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/176574Identifiers
Study Information System: 230866
Collections
- Kvalifikační práce [20088]
Author
Advisor
Referee
Blažová, Kateřina
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
Biology Oriented at Education - Mathematics Oriented at Education
Department
Department of Biology Education
Date of defense
14. 9. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Aktivizace žáků, aktivní učení, aktivizační metody, konstruktivismus, modely výuky, skupinová práceKeywords (English)
Student activation, active learning, activation methods, constructivism, models of teaching, group workBakalářská práce "Aktivizace žáků ve vztahu ke skupinové práci v hodinách biologie" pojednává o podstatě aktivizace žáků a významu skupinové práce s prvky kooperace. Práce obsahuje vymezení aktivizace, aktivního učení, kooperace skupiny a práci v ní. Udává příklady modelů a metod podporující aktivizaci žáků, které jsou navíc i vhodné pro skupinové práce v hodinách biologie. Mimo jiné, poukazuje na využití těchto modelů a metod, jakožto podporu ve školách v post-covidovém období. Klíčová slova Aktivizace žáků, aktivní učení, aktivizační metody, konstruktivismus, modely výuky, skupinová práce
The bachelor's thesis "Student activation in relation to group work in biology lessons" discusses the essence of student activation and the importance of group work with elements of cooperation. The work contains the definition of activation, active learning, group cooperation and work in it. It gives examples of models and methods supporting student activation, which are also suitable for group work in biology lessons. Among other things, it points to the use of these models and methods as support in schools in the post-covid period. Keywords Student activation, active learning, activation methods, constructivism, models of teaching, group work