Hodiny zpěvu autorské dvojice Zdeněk Svěrák a Jaroslav Uhlíř a jejich didaktické využití
TV show Singing Lessons of author partners Zdeněk Svěrák and Jaroslav Uhlíř and it's didaktic utilization
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/176466Identifiers
Study Information System: 243943
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Jiřičková, Jiřina
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Music
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 9. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Zdeněk Svěrák, Jaroslav Uhlíř, Hodina zpěvu, popis pořadu, vývoj pořadu, pracovní listyKeywords (English)
Zdeněk Svěrák, Jaroslav Uhlíř, TV show Singing Lessons, desciption of TV show, evolution of TV show, worksheetsTato diplomová práce je zaměřena na didaktické využití televizního pořadu Hodina zpěvu autorské dvojice Zdeněk Svěrák a Jaroslav Uhlíř. První část práce se zabývá samotným pořadem, stručným popisem jednotlivých dílů a jeho tvůrci, ve druhé části jsou pak představeny pracovní listy a další materiály vhodné pro výuku prezenční i distanční. Konkrétní díly pořadu jsou vybrány podle dostupnosti na internetových stránkách České televize. Pracovní listy se zaměřují na rozvíjení vokálních, instrumentálních, hudebně-pohybových i poslechových činností.
This diploma thesis is focused on the didactic use of the TV programme Hodina zpěvu authored by Zdeněk Svěrák and Jaroslav Uhlíř. The first part of the thesis deals with the programme itself, a brief description of individual episodes and with its authors, whereas in the second part worksheets and other materials suitable for both face-to-face and distance learning are presented. The particular episodes of the programme are chosen based on the availability on the Česká televize website. The didactic materials focus on the development of vocal, instrumental, musical-motoric and listening activities.