Zobrazování ženy v reklamě na intimní produkty na sociálních sítích
The Portray of Woman in an Advertisment for Intimate Products on Social Media
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/176329Identifikátory
SIS: 238928
Kolekce
- Kvalifikační práce [17632]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klabíková Rábová, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
13. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
gender, genderové stereotypy, reklama, žena, menstruační tabu, kvantitativní obsahová analýzaKlíčová slova (anglicky)
gender, gender stereotypes, advertising, women, menstrual taboo, quantitative content analysisTato bakalářská práce se zabývá problematikou genderových stereotypů v reklamě na intimní dámské produkty. Téma je nejprve popsáno z teoretického hlediska, kde je vysvětlen koncept genderového stereotypu a menstruačního tabu. Zvolenou metodologií práce je kvantitativní obsahová analýza, která zkoumá obsahy profilů vybraných značek Always, tampony o.b., Ria a Snuggs na sociální síti Instagram za kalendářní rok 2021. Výsledky analýzy ukazují, že je žena v době menstruace zobrazována osamoceně za zavřenými dveřmi domova. Ve své komunikaci značky využívají prvky detabuizace menstruace, ale do komunikace nevpouští muže. Stereotypní zobrazování ženy v bílém oblečení a aktivně sportující reklamního prostoru mizí.
This bachelor thesis deals with the issue of gender stereotypes in advertising for intimate women's products. The topic is first described from a theoretical point of view, where the concept of gender stereotype and menstrual taboo is explained The chosen methodology of the work is quantitative content analysis, which examines the contents of the profiles of the selected brands Always, tampons o.b., Ria and Snuggs on the Instagram social network for the calendar year 2021. The results of the analysis show that a woman during menstruation is depicted alone behind the closed door of the home. In their communication, brands use elements of de-tabooing menstruation, but do not include men in the communication. The stereotypical depiction of a woman in white clothes and actively playing sports is disappearing from the advertising space.