Sémiotická analýza vybraných módních reklam se zaměřením na green marketing
Semiotic analysis of chosen fashion advertisements with a focus on green marketing
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/176310Identifikátory
SIS: 238919
Kolekce
- Kvalifikační práce [18180]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klabíková Rábová, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
13. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Sémiotika - sémiotická analýza - móda - green marketing - fast fashion - marketingová komunikace - udržitelnost - greenwashing - udržitelná spotřebaKlíčová slova (anglicky)
Semiotics - semiotic analysis - fashion - green marketing - fast fashion - marketing communication - sustainability - greenwashing - sustainable consumptionTato bakalářská práce se zabývá módním průmyslem, green marketingem a sémiotikou. Teoretická část práce je zaměřena na módu a udržitelnost. Práce se nejdříve věnuje problematice módního průmyslu, identifikuje módní trhy a aktuální trendy v tomto odvětví. V práci jsou uvedeny i příklady módních značek v rámci módních trhů a problémy, se kterými se textilní průmysl potýká. Druhá kapitola se věnuje green marketingu, jeho počátkům, současné situaci na trhu, jak globálním, tak českém a v neposlední řadě uvede i problematiku greenwashingu. Práce rozebírá téma udržitelné spotřeby, což je koncept úzce propojený s módou a specifiky green marketingu v módním průmyslu. Třetí kapitola se zabývá sémiotikou, významnými teoretiky a jejich teoriemi a definuje základní pojmy sémiotiky. Dále předkládá jednotlivé fáze sémiotické analýzy. V další kapitole je uvedena metodika praktické části bakalářské práce. Praktická část práce je pokryta v páté kapitole, ve které je provedena sémiotická analýza vybrané marketingové komunikace. U každé analyzované reklamy byla provedena identifikace textu a analýza prvního a druhého stupně označování. Na základě provedené analýzy bylo možné stanovit závěr a odpovědět na hlavní výzkumnou otázku: "Jakým způsobem komunikují módní značky téma udržitelnosti v prostředí sociálních sítí?"....
This bachelor thesis deals with the fashion industry, green marketing and semiotics. The theoretical part of the work is focused on fashion and sustainability. The work first introduces the issues of the fashion industry, later on also discusses fashion markets and current trends in this industry. The work also presents examples of fashion brands in the fashion markets and the problems that the textile industry is facing. The second chapter deals with green marketing, its beginnings, the current market situation, both global and Czech, and last but not least, it introduces the issue of greenwashing. The thesis discusses the topic of sustainable consumption, which is a concept closely related to fashion and the specifics of green marketing in the fashion industry. The third chapter deals with semiotics, important theorists and their theories and defines concepts of semiotics. It also talks through the stages of semiotic analysis. The next chapter presents the methodology of the practical part of the bachelor thesis. The practical part of the work is covered in the fifth chapter, in which semiotic analysis is performed on selected marketing communication. For each analysed advert, text identification and first and second level labeling analysis were performed. Based on the analysis, it was possible...