Komparace marketingových strategií vybraných českých klinik estetické medicíny
Comparison of marketing strategies of selected Czech aesthetic medicine clinics
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/176301Identifikátory
SIS: 238877
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koblovský, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
13. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Bakalářská práce se věnuje marketingovým komunikacím klinik estetické chirurgie Asklepion a Esthé. Při zhotovení teoretické části byla využita metoda literární rešerše. Nejprve je představen diskurz estetické medicíny od (napsala bych z dob) dob Československa až po současnost. Následně se práce okrajově zabývá i související problematikou etiky a dalším kontroverzním tématům. Teoretická část je zakončena vysvětlením termínů z marketingového a komunikačního mixu. Pro celkové ukotvení jsou definice rozšířeny o specifika ze zdravotnictví. Následuje praktická část, která vychází z obsahové analýzy komunikačních mixů klinik. Konkrétně se jedná o analýzy 4P, různých forem reklam, osobního prodeje, word of mouth, PR, event marketingu a online komunikace s důrazem na sociální sítě. Součástí analýzy kliniky Asklepion je hloubkový rozhovor s marketingovým ředitelem Ing. Martinem Kubáněm, který poskytl interní náhled do komunikační strategie společnosti. Marketingovou komunikaci kliniky Esthé komentuje doc. MUDr. Ondřej Měšťák Ph.D., syn doc. MUDr. Jana Měšťáka, CSc., tedy zakladatele kliniky. Hloubkové rozhovory si kladou za úkol dodat analýzám na komplexitě. Cílem práce je vystihnout charaktery komunikací jednotlivých klinik. Následuje samotné porovnání marketingových strategií zařízení Asklepion a Esthé,...
The bachelor thesis focuses on the marketing communications of the aesthetic surgery clinics Asklepion and Esthé. The theoretical part of the thesis was prepared using the method of literature research. First, the discourse of aesthetic medicine from the times of Czechoslovakia to the present is presented. Subsequently, the thesis marginally deals with the related issue of ethics and other controversial topics. The theoretical part ends with an explanation of terms from the marketing and communication mix. For overall anchoring, the definitions are expanded to include specifics from the healthcare industry. The thesis is further followed by a practical section based on a content analysis of clinics' communication mixes. Specifically, this includes analyses of the 4Ps, different forms of advertising, personal selling, word of mouth, PR, event marketing, and online communication with an emphasis on social media. The analysis of Asklepion Clinic includes an in-depth interview with Marketing Director Ing. Martin Kubáň, who provided an internal insight into the company's communication strategy. Marketing communication of Esthé Clinic is commented by doc. MUDr. Ondřej Měšťák Ph.D., son of Doc. MUDr. Jan Měšťák, CSc., the founder of the clinic. In-depth interviews aim to add complexity to the analyses....