Measuring Vocabulary Knowledge of Advanced Learners of English using a Multiple-Choice Test
Měření slovní zásoby pokročilých studentů angličtiny pomocí testu s výběrem možností
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/176241Identifikátory
SIS: 241829
Kolekce
- Kvalifikační práce [23725]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Luef, Eva Maria
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Anglický jazyk
Katedra / ústav / klinika
Ústav anglického jazyka a didaktiky
Datum obhajoby
7. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
test s výběrem možných odpovědí|test s postupným výběrem možných odpovědí|slovní zásoba|jazykové testování|pokročilí žáci cizích jazyků|měření slovní zásobyKlíčová slova (anglicky)
multiple-choice test|serial multiple-choice test|vocabulary|language testing|advanced language learners|measuring vocabulary knowledgeTato diplomová práce srovnává reliabilitu a validitu dvou formátů testů, a to tradičního testu s výběrem možných odpovědí a nového formátu testu s postupným výběrem možných odpovědí. Cílem práce je zjistit, zdali jsou tyto formáty ekvivalentními testy, které měří receptivní znalost středně frekventovaných anglických slov. Dva testy, jeden ve formátu testu s výběrem možných odpovědí a druhý ve formátu testu s postupným výběrem možných odpovědí, byly vyplněny 87 pokročilými žáky angličtiny z českých středních škol. Analýza ukázala, že testy nejsou ekvivalentní. Test s postupným výběrem možných odpovědí byl signifikantně těžší než test s výběrem možných odpovědí. Výsledky naznačují, že test s postupným výběrem možných odpovědí částečně znemožňuje účastníkům aplikovat testové strategie a hádat správné odpovědi. Data také ukázala, že vyplnění testu s postupným výběrem možných odpovědí účastníkům trvá delší dobu. Ani jeden test nezpůsobil účastníkům signifikantně více stresu. Studie indikuje, že formulace možností se v každém formátu řídí jinými pravidly. Výsledky této práce by měly informovat učitele o výhodách a nevýhodách nového formátu testu s postupným výběrem možných odpovědí. Klíčová slova: test s výběrem možných odpovědí, test s postupným výběrem možných odpovědí, slovní zásoba, jazykové...
This paper is focuses on comparing the reliability and validity of two test formats, a traditional multiple-choice format and a newly developed serial multiple-choice format. The aim of the thesis is to find out whether the two formats are equivalent tests of receptive, meaning- recognition knowledge of mid-frequency English words. Two tests were distributed among advanced students of English at Czech secondary schools, one in the multiple-choice format, one in the serial multiple-choice format. The analysis of 87 test responses revealed that the tests are not equivalent. The serial multiple-choice test was significantly more difficult than the multiple-choice test. The results of this study suggest that the serial multiple-choice format partially suppresses the participants' ability to apply test strategies and guessing. The data indicates that the serial multiple-choice test took longer to sit. However, neither test caused the participants more stress. This study shows that the wording of options on the serial multiple- choice format should be treated differently than on the typical multiple-choice format. The findings of this study may inform teachers about the advantages and disadvantages of the serial multiple-choice test format. Keywords: multiple-choice test, serial multiple-choice test,...