Implementace fonetických poznatků do výuky cizích jazyků na ZŠ
State-of-the-art phonetics and its implementation into foreign-language teaching methods at elementary schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/176204Identifikátory
SIS: 238089
Kolekce
- Kvalifikační práce [23751]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Veroňková, Jitka
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Fonetika
Katedra / ústav / klinika
Fonetický ústav
Datum obhajoby
6. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
osvojování řeči|osvojování L1|osvojování L2|osvojování L3|výuka cizích jazyků|CLIL|výuka na základní školeKlíčová slova (anglicky)
language acquisition|L1 acquisition|L2 acquisition|L3 acquisition|foreign language teaching|CLIL|elementary educationZáměrem této diplomové práce je inovovat výuku cizích jazyků na českých základních školách. Práce ohledává cesty k novému konceptu výuky, který by vycházel z principů výukové metody CLIL - Content and Language Integrated Training, reflektoval vědecké poznatky z oblasti osvojování řeči a zároveň zohledňoval potřeby a specifika českého vzdělávacího prostředí. Výstupem práce je návrh nové výukové metody Prime Language Acquisition - PrimeLA. Klíčová slova: osvojování řeči, osvojování L1, osvojování L2, osvojování L3, výuka cizích jazyků, CLIL, výuka na základní škole
The purpose of this thesis is to find innovative ways of teaching foreign languages in Czech elementary schools. The thesis aims to discover new concepts for teaching, which derive from the principals of CLIL - Content and Language Integrated Training, reflects scholarly findings derived from studies relating to language acquisition and also takes into consideration the needs and specifics of the Czech educational system. The thesis presents a proposal of a new teaching method: Prime Language Acquisition - PrimeLA. Key words: language acquisition, L1 acquisition, L2 acquisition, L3 acquisition, foreign language teaching, CLIL, elementary education