: Studium v zahraničí jako příležitost pro osobnostní a profesní rozvoj budoucího učitele
Study abroad as an opportunity to personal and professional development of future teacher
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/175817Identifiers
Study Information System: 232555
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Advisor
Referee
Vallin, Petra
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
8. 9. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Erasmus+, studijní pobyt, osobnostní rozvoj, profesní rozvoj, klíčové kompetence, budoucí učitel, smíšený výzkumKeywords (English)
Erasmus+, stadium abroad, personal growth, professional growth, key competences, future teacher, mixed research(česky) Diplomová práce se zabývá rolí, kterou může mít zahraniční studijní pobyt u budoucího učitele. Zkoumá, které oblasti profesní přípravy mohou být pobytem nejvíce ovlivněny a jak je tato zkušenost posouvá v osobní rovině. Teoretická část popisuje studium v zahraničí, především se zaměřuje na program Erasmus+ pro pregraduální studenty učitelství na 1. stupni. Druhá kapitola argumentuje fáze nabývání učitelské profese a možný vliv studia v zahraničí na ně. Všímá si především vlivu na profesní rozvoj studenta. Poslední kapitola teoretické části práce se zabývá vlivem zahraničního pobytu na rozvoj učitelské osobnosti, a to včetně nabývání klíčových kompetencí. Praktická část je smíšeným výzkumem s cílem zjistit, jak studium v zahraničí rozvíjí budoucí učitele v rámci jejich osobnostních a profesních kompetencí. Analyzuje zkušenosti a subjektivní reflexi účastníků zahraničního pobytu. Data jsou sbírána smíšeným výzkumem pomocí míchání metod, kdy se střídá metoda kvalitativní, kvantitativní a na závěr opět kvalitativní. Nejprve je pozornost věnována hloubkové reflexi konkrétního zahraničního studijního pobytu, poté analýze míry možného vlivu zahraničních pobytů na studenty pedagogické fakulty skrze dotazník a následně rozhovorům s vybranými respondenty. V závěru dochází ke shrnutí klíčových...
(English) This thesis is about a role that a study abroad can have for a future teacher. It researches which areas of professional preparation can be most affected by studying abroad and how this experience can contribute to a growth on a personal level. The theoretic part describes studying abroad, with a primary focus on Erasmus+ for pre-gradual students of primary school education. The second chapter argues the phases of gaining pedagogical profession and a possible effect of the abroad study on them. It focuses mainly on the effects on professional growth of a student. The last chapter of theoretical part of the thesis focuses on the effect of an abroad study on the growth of pedagogical persona including the gains to the key competences. The practical part is a mixed research, with the goal of discovering how studying abroad can help the future teachers grow in the areas of personal and professional competences. It analyzes experiences and a subjective reflection of the participants of an abroad study. The data are collected with a mixed research with the help of mixing the methods, where you use the qualitative method then quantitative method and finish with a qualitative method again. The attention is first on depth reflection of a concrete abroad study, then on the analysis of the amount of...