Show simple item record

Study abroad as an opportunity to personal and professional development of future teacher
dc.contributor.advisorHejlová, Helena
dc.creatorHoráková, Štěpánka
dc.date.accessioned2022-10-04T15:09:15Z
dc.date.available2022-10-04T15:09:15Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175817
dc.description.abstract(English) This thesis is about a role that a study abroad can have for a future teacher. It researches which areas of professional preparation can be most affected by studying abroad and how this experience can contribute to a growth on a personal level. The theoretic part describes studying abroad, with a primary focus on Erasmus+ for pre-gradual students of primary school education. The second chapter argues the phases of gaining pedagogical profession and a possible effect of the abroad study on them. It focuses mainly on the effects on professional growth of a student. The last chapter of theoretical part of the thesis focuses on the effect of an abroad study on the growth of pedagogical persona including the gains to the key competences. The practical part is a mixed research, with the goal of discovering how studying abroad can help the future teachers grow in the areas of personal and professional competences. It analyzes experiences and a subjective reflection of the participants of an abroad study. The data are collected with a mixed research with the help of mixing the methods, where you use the qualitative method then quantitative method and finish with a qualitative method again. The attention is first on depth reflection of a concrete abroad study, then on the analysis of the amount of...en_US
dc.description.abstract(česky) Diplomová práce se zabývá rolí, kterou může mít zahraniční studijní pobyt u budoucího učitele. Zkoumá, které oblasti profesní přípravy mohou být pobytem nejvíce ovlivněny a jak je tato zkušenost posouvá v osobní rovině. Teoretická část popisuje studium v zahraničí, především se zaměřuje na program Erasmus+ pro pregraduální studenty učitelství na 1. stupni. Druhá kapitola argumentuje fáze nabývání učitelské profese a možný vliv studia v zahraničí na ně. Všímá si především vlivu na profesní rozvoj studenta. Poslední kapitola teoretické části práce se zabývá vlivem zahraničního pobytu na rozvoj učitelské osobnosti, a to včetně nabývání klíčových kompetencí. Praktická část je smíšeným výzkumem s cílem zjistit, jak studium v zahraničí rozvíjí budoucí učitele v rámci jejich osobnostních a profesních kompetencí. Analyzuje zkušenosti a subjektivní reflexi účastníků zahraničního pobytu. Data jsou sbírána smíšeným výzkumem pomocí míchání metod, kdy se střídá metoda kvalitativní, kvantitativní a na závěr opět kvalitativní. Nejprve je pozornost věnována hloubkové reflexi konkrétního zahraničního studijního pobytu, poté analýze míry možného vlivu zahraničních pobytů na studenty pedagogické fakulty skrze dotazník a následně rozhovorům s vybranými respondenty. V závěru dochází ke shrnutí klíčových...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectErasmus+en_US
dc.subjectstadium abroaden_US
dc.subjectpersonal growthen_US
dc.subjectprofessional growthen_US
dc.subjectkey competencesen_US
dc.subjectfuture teacheren_US
dc.subjectmixed researchen_US
dc.subjectErasmus+cs_CZ
dc.subjectstudijní pobytcs_CZ
dc.subjectosobnostní rozvojcs_CZ
dc.subjectprofesní rozvojcs_CZ
dc.subjectklíčové kompetencecs_CZ
dc.subjectbudoucí učitelcs_CZ
dc.subjectsmíšený výzkumcs_CZ
dc.title: Studium v zahraničí jako příležitost pro osobnostní a profesní rozvoj budoucího učitelecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-08
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId232555
dc.title.translatedStudy abroad as an opportunity to personal and professional development of future teacheren_US
dc.contributor.refereeVallin, Petra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Diplomová práce se zabývá rolí, kterou může mít zahraniční studijní pobyt u budoucího učitele. Zkoumá, které oblasti profesní přípravy mohou být pobytem nejvíce ovlivněny a jak je tato zkušenost posouvá v osobní rovině. Teoretická část popisuje studium v zahraničí, především se zaměřuje na program Erasmus+ pro pregraduální studenty učitelství na 1. stupni. Druhá kapitola argumentuje fáze nabývání učitelské profese a možný vliv studia v zahraničí na ně. Všímá si především vlivu na profesní rozvoj studenta. Poslední kapitola teoretické části práce se zabývá vlivem zahraničního pobytu na rozvoj učitelské osobnosti, a to včetně nabývání klíčových kompetencí. Praktická část je smíšeným výzkumem s cílem zjistit, jak studium v zahraničí rozvíjí budoucí učitele v rámci jejich osobnostních a profesních kompetencí. Analyzuje zkušenosti a subjektivní reflexi účastníků zahraničního pobytu. Data jsou sbírána smíšeným výzkumem pomocí míchání metod, kdy se střídá metoda kvalitativní, kvantitativní a na závěr opět kvalitativní. Nejprve je pozornost věnována hloubkové reflexi konkrétního zahraničního studijního pobytu, poté analýze míry možného vlivu zahraničních pobytů na studenty pedagogické fakulty skrze dotazník a následně rozhovorům s vybranými respondenty. V závěru dochází ke shrnutí klíčových...cs_CZ
uk.abstract.en(English) This thesis is about a role that a study abroad can have for a future teacher. It researches which areas of professional preparation can be most affected by studying abroad and how this experience can contribute to a growth on a personal level. The theoretic part describes studying abroad, with a primary focus on Erasmus+ for pre-gradual students of primary school education. The second chapter argues the phases of gaining pedagogical profession and a possible effect of the abroad study on them. It focuses mainly on the effects on professional growth of a student. The last chapter of theoretical part of the thesis focuses on the effect of an abroad study on the growth of pedagogical persona including the gains to the key competences. The practical part is a mixed research, with the goal of discovering how studying abroad can help the future teachers grow in the areas of personal and professional competences. It analyzes experiences and a subjective reflection of the participants of an abroad study. The data are collected with a mixed research with the help of mixing the methods, where you use the qualitative method then quantitative method and finish with a qualitative method again. The attention is first on depth reflection of a concrete abroad study, then on the analysis of the amount of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV