Zobrazit minimální záznam

Problem behavior of a child in kindergarten
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorGőrnerová, Hanna
dc.date.accessioned2022-10-04T17:34:17Z
dc.date.available2022-10-04T17:34:17Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175753
dc.description.abstract(in English): The diploma thesis "Problem behavior of a child in kindergarten" deals with the issue of the presence of this phenomenon in preschool children's classes and possible solutions from the pedagogue's point of view. The work is divided into two parts: theoretical and practical. In the theoretical part, we can read a lot of fundamental theoretical knowledge about the preschool child's period, about the specifics of child development and about social and emotional development, which is fully related to eventual problem behavior. Using the definition of physiological development, i.e. natural difficulties in the area of behavior and actions of preschool children, we can outline the differentiation of long-term undesirable behavior - problem behavior that is manifested by inappropriate reactions to stimuli, such as impulsivity, aggression and defiance. After clarifying the characteristics of individual issues, we are further offered options on how to approach negative manifestations and solve them in such a way as to achieve positive changes through traditional pedagogical methods in terms of curricular documents, a pedagogical support plan and with the use of school counseling facilities. In the research part, we first approached kindergarten teachers using quantitative research...en_US
dc.description.abstract(česky) Diplomová práce "Problémové chování dítěte v mateřské škole" se zabývá problematikou přítomnosti tohoto jevu ve třídách předškolních dětí a možnostech řešení z pohledu pedagoga. Práce je členěna do dvou částí: teoretické a praktické. V teoretické části se můžeme dočíst mnoho zásadních teoretických poznatků o období předškolního dítěte, o jeho vývojových specifikách i o sociálním a emočním rozvoji, jež plně souvisí s eventuálním problémovým chováním. Pomocí definování fyziologického vývoje, tedy i přirozených obtíží v oblasti chování a jednání předškolních dětí, dokážeme nastínit diferenciaci dlouhodobého nežádoucího chování - problémového chování, jež se projevuje nepřiměřenými reakcemi na podněty, jako například impulzivita, agresivita a vzdorovitost. Po objasnění si charakteristik (projevů) jednotlivých problematik se nám dále nabízí možnosti, jakým způsobem k negativním projevům přistupovat a řešit je tak, abychom dosáhli pozitivních změn prostřednictvím tradičních pedagogických metod z hlediska kurikulárních dokumentů, plánu pedagogické podpory a s využitím školních poradenských zařízení. Ve výzkumné části jsme nejprve za pomoci kvantitativního výzkumu (metoda dotazníku) oslovili učitele mateřských škol, abychom dosáhli určitého množství dat pro výběr vhodného vzorku k následnému...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectkindergarten|problem behaviour|child development|pedagogocal methods|pedagogical procedures|undesirable behavoiren_US
dc.subjectmateřská škola|problémové chování|vývoj dítěte|pedagogické metody|pedagogické postupy|nežádoucí chovánícs_CZ
dc.titleProblémové chování dítěte v mateřské školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-07
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId245535
dc.title.translatedProblem behavior of a child in kindergartenen_US
dc.contributor.refereeValášková Vincejová, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Diplomová práce "Problémové chování dítěte v mateřské škole" se zabývá problematikou přítomnosti tohoto jevu ve třídách předškolních dětí a možnostech řešení z pohledu pedagoga. Práce je členěna do dvou částí: teoretické a praktické. V teoretické části se můžeme dočíst mnoho zásadních teoretických poznatků o období předškolního dítěte, o jeho vývojových specifikách i o sociálním a emočním rozvoji, jež plně souvisí s eventuálním problémovým chováním. Pomocí definování fyziologického vývoje, tedy i přirozených obtíží v oblasti chování a jednání předškolních dětí, dokážeme nastínit diferenciaci dlouhodobého nežádoucího chování - problémového chování, jež se projevuje nepřiměřenými reakcemi na podněty, jako například impulzivita, agresivita a vzdorovitost. Po objasnění si charakteristik (projevů) jednotlivých problematik se nám dále nabízí možnosti, jakým způsobem k negativním projevům přistupovat a řešit je tak, abychom dosáhli pozitivních změn prostřednictvím tradičních pedagogických metod z hlediska kurikulárních dokumentů, plánu pedagogické podpory a s využitím školních poradenských zařízení. Ve výzkumné části jsme nejprve za pomoci kvantitativního výzkumu (metoda dotazníku) oslovili učitele mateřských škol, abychom dosáhli určitého množství dat pro výběr vhodného vzorku k následnému...cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The diploma thesis "Problem behavior of a child in kindergarten" deals with the issue of the presence of this phenomenon in preschool children's classes and possible solutions from the pedagogue's point of view. The work is divided into two parts: theoretical and practical. In the theoretical part, we can read a lot of fundamental theoretical knowledge about the preschool child's period, about the specifics of child development and about social and emotional development, which is fully related to eventual problem behavior. Using the definition of physiological development, i.e. natural difficulties in the area of behavior and actions of preschool children, we can outline the differentiation of long-term undesirable behavior - problem behavior that is manifested by inappropriate reactions to stimuli, such as impulsivity, aggression and defiance. After clarifying the characteristics of individual issues, we are further offered options on how to approach negative manifestations and solve them in such a way as to achieve positive changes through traditional pedagogical methods in terms of curricular documents, a pedagogical support plan and with the use of school counseling facilities. In the research part, we first approached kindergarten teachers using quantitative research...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV