An Assistant for Conversational Search
Asistent pro konverzační vyhledávání
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/175746Identifiers
Study Information System: 247243
Collections
- Kvalifikační práce [11325]
Author
Advisor
Referee
Galuščáková, Petra
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Computer Science - Artificial Intelligence
Department
Institute of Formal and Applied Linguistics
Date of defense
7. 9. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
konverzační vyhledávání|vyhledávání informací|aspektové vyhledávání|rozšiřování dotazuKeywords (English)
conversational search|information retrieval|faceted search|query expansionV této práci se zaměřujeme na vylepšení uživatelského dojmu z existující webové stránky pro vyhledávání učebních materiálů. Konverzační vyhledávání se podobá dialogu s asistentem - knihovníkem. Konverzační vyhledávání začíná zadáním počátečního do- tazu pro vyhledávání, který je postupně upravován pomocí upřesňovacích otázek. Dále představujeme vlastní metodu pro rozšiřování dotazu, která využívá ontologii, a metodu vyhledávání pomocí doporučování parametrů materiálů. Vyvinutá metoda konverzačního vyhledávání je vyhodnocena s učiteli, kteří jsou potenciální uživatelé vyhledávacího sys- tému. Výsledky vyhodnocení ukazují, že konverzační vyhledávání je vhodnou alternativou ke klasickému vyhledávání. 1
This thesis aims to improve the user experience for an existing information retrieval system in the domain of educational content by implementing a conversational search feature. Conversational search resembles a dialogue with an assistant - a librarian. The conversational search process involves an initial query gradually specified by clarifying questions. In addition to the conversational search feature, we propose further extensions: our own query expansion method based on an ontology and a facet recommendation approach. The conversational search feature is evaluated with real teachers, i.e. the prospective users of the system, showing that the new feature is a useful alternative to the standard search. 1