Analysis of Investments and Market Value of Football Clubs
Analýza investic a tržní hodnoty fotbalových klubů
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/175470Identifiers
Study Information System: 239165
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Červinka, Michal
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Economics and Finance
Department
Institute of Economic Studies
Date of defense
6. 9. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
English
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Tržní hodnota, Fotbal, OLS, UEFA, 5 velkých Evropských ligKeywords (English)
Market value, Football, OLS, UEFA, Big Five European LeaguesV posledních letech se slova úspěch ve fotbalových soutěžích a obrovské peněžní investice stávají skoro synonymy. Tato práce zkoumá do jaké míry tržní hod- nota týmu ovlivňuje jeho úspěch v moderním fotbale v evropských soutěžích. Dále také rozšiřuje dosavadní literaturu o výzkum efektu jednotlivých herních pozic na úspěch podle jejich tržní hodnoty. Tato práce používá korelační analýzu a OLS regresi ve své empirické části. Vzorek dat obsahuje posledních 6 sezón počínaje rokem 2015/2016 pro tři fotbalové soutěže - PremierLeague, Laligu a Serii A. Prvním důležitým zjištěním za požití Pearsonova korelačního koeficientu pro korelaci mezi pozicí v tabulce a pozicí podle tržní hodnoty je to, že pro Serii A je hodnota tohoto koeficientu 0.87, tedy nejvyšší ze zkoumaných lig. Na druhou stranu, při použití OLS jsme zjistili, že pro tým v Serii A je potřeba nejnižší extra investice pro získání bodu navíc do tabulky. Podle to- hoto měřítka je nejdražší soutěží Premier League. Na konec, tato práce zjistila, že nejdůležitější pozice pro úspěch s největší návratností z investice je obrana pro PremierLeague, záloha pro Serii A a útok pro LaLigu. Také se ukázalo, že pozice golmanů není důležitá pro úspěch v žádné ze zkoumaných soutěží. Klíčová slova Tržní hodnota, Fotbal, OLS, UEFA, 5 velkých Evropských lig Název...
In the most recent times, success in football competitions and huge money in- vestments became almost synonyms. This thesis investigates to what degree the market value of a team impacts their success in modern European football. Furthermore, this work extends the existing literature by focusing on the in- dividual in-game positions' effect on success based on the market values. This thesis uses correlation analysis and OLS regression in its empirical part. Data sample covers last six seasons starting in 2015/2016 and three major competi- tions - Premier League, LaLiga and Serie A. The first important finding comes from the Pearson correlation coefficient for the position in standings and posi- tion by market value of a team, and it is that the Serie A has the highest level of correlation between those two variables equal to 0.87. On the other hand, from the OLS regression, we found out that the least amount of extra investment is required in Serie A to get extra points. The most expensive competition in this way is Premier League. Finally, this work finds an evidence that the most important position for success with the highest returns on investment is defense for Premier League, midfield for Serie A, and offense for LaLiga. Fur- thermore, the importance of goalkeepers was not found to be...