Budování značky zaměstnavatele na sociálních sítích
Building an Employer's Brand on Social Networks
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/175061Identifiers
Study Information System: 243966
Collections
- Kvalifikační práce [23975]
Author
Advisor
Referee
Gruber, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Adult Education and Personnel Management
Date of defense
15. 6. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
značka organizace|značka zaměstnavatele|sociální sítě|marketingová strategie|sociální média|marketing|budování značkyKeywords (English)
organization brand|employer brand|social networks|marketing strategy|social media|marketing|brand buildingCílem bakalářské práce je analyzovat faktory přispívající k budování silné značky zaměstnavatele na sociálních sítích. Práce se zabývá významem značky zaměstnavatele, strategickým řízením organizací a jejich personální strategií jako významnými nástroji konkurenční výhody. Pozornost je věnována firemní kultuře, jejím determinantům a proměnám v digitálním světě, neboť firemní kultura má významnou roli pro budování značky zaměstnavatele. Dále je řešena oblast personálního marketingu, jeho nástrojů k získávání a stabilizaci pracovníků a představeny budou sociální sítě se zaměřením na Facebook, Instagram a LinkedIn. Součástí práce je kvantitativní empirické šetření, které bylo realizováno formou on- line dotazníků. Respondenty šetření byli marketingoví a personální manažeři pracující ve velkých organizacích v České republice, které jsou na trhu práce dle průzkumů hodnoceny jako "top zaměstnavatelé". Cílem šetření bylo zjistit preference organizací při využívání možností komunikačních platforem. Dílčím cílem bylo analyzovat přístup organizací k budování značky zaměstnavatele na sociálních sítích a to, zda jej považují za strategický aspekt budování pozitivní pověsti zaměstnavatele. Klíčová slova: značka organizace, značka zaměstnavatele sociální sítě, marketingová strategie, sociální média, marketing,...
The bachelor thesis aims to analyse the factors contributing to building a strong employer brand on social networks. The thesis deals with the importance of the employer's brand, strategic management of organizations and their personnel strategy as important tools of competitive advantage. Attention is paid to corporate culture, its determinants and changes in the digital world, as corporate culture has an important role in building the employer's brand. Furthermore, the area of personnel marketing and its tools for recruiting and stabilizing employees is addressed, and social networks focusing on Facebook, Instagram and LinkedIn will be introduced. Part of the work is a quantitative empirical survey, which was carried out in the form of online questionnaires. The respondents to the survey were marketing and personnel managers working in large organizations in the Czech Republic, who are evaluated in the labour market as "top employers". The survey aimed to find out the preferences of organizations in using the possibilities of communication platforms. A partial goal was to analyse the approach of organizations to building the employer's brand on social networks and whether they consider it a strategic aspect of building a positive employer reputation. Keywords: organization brand, employer brand,...