Jorge Guillén: Cántico a kubismus
orge Guillén's Cántico and Cubism
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/175060Identifikátory
SIS: 243379
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Juračková, Pavlína
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Hispanistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav románských studií
Datum obhajoby
15. 6. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Jorge Guillén|generace 27|kubismus|Cántico|poesía pura|avantgardaKlíčová slova (anglicky)
Jorge Guillén|Generation 27|Cubism|Cántico|poesía pura|Avant-gardeTato práce se zabývá tvorbou španělského básníka Jorgeho Guilléna a jejím vztahem ke kubismu. Ačkoliv se kubismus jako jedno z vlivných avantgardních uměleckých hnutí přímo projevoval především ve výtvarném umění a architektuře, jeho vliv na literaturu a poezii je diskutovaný i v kontextu díla Jorgeho Guilléna. Předmětem práce je proto studium Guillénovy rané tvorby a existujících paralel, které mezi ní a kubismem existují. Studované básně pochází z první edice autorovy básnické sbírky Cántico a k jejich studiu je využito přístupu fenomenologické analýzy schématických aspektů díla. Práce si klade za cíl identifikovat ve sbírce Cántico autorovy unikátní projevy i opakující se vzorce, které vytvářejí prostor pro interpretaci básní podporující estetický dojem kubismu.
This thesis focuses on the Spanish poet Jorge Guillén and analyzes his relationship with cubism. Even though cubism as a movement was mainly influential in avant-garde art and architecture, its impact on literature and poetry is also discussed when it comes to the work of Jorge Guillén. In particular, the topic of this thesis is Guillén's early poetry work and its relation to cubism. The poems were taken from the first edition of the work Cántico and an phenomenological analysis was used to study schematic aspects of the work. The goal of this thesis is to identify unique phenomena and repeating patterns which would allow the poems to be interpreted, estetically, as cubistic.
