Zobrazit minimální záznam

VOCATIONAL AND TECHNICAL EDUCATION IN THE REGION OF SUŠICE - AGRICULTURAL AND INDUSTRIAL EDUCATION IN THE FIRST HALF OF THE 20TH CENTURY
dc.contributor.advisorKasper, Tomáš
dc.creatorRohn, Libuše
dc.date.accessioned2022-08-24T10:08:25Z
dc.date.available2022-08-24T10:08:25Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175035
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the topic of vocational education in the Sušice region at the end of the 19th century and in the first half of the 20th century. The thesis tries to find answers to the following questions: what kind of vocational schools were located in the Sušice region, what were their beginnings and development, who attended them, who supported them, what kind of education did the teachers achieve and what was the success rate of the students. The bachelor thesis consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part creates a more comprehensive picture of the development of vocational education in the Czech lands in the context of Central Europe, it also describes the development of industry and deals with Jewish issues and Nazi occupation of the region. The practical part focuses on the Vocational Industrial School in Sušice and the Vocational School of Agriculture in Sušice. Key words: vocational education, technical education, vocational schools, Vocational Industrial School in Sušice, Vocational School of Agriculture in Sušice, agricultural education, industrial education, Nazi occupation, Sušice, Judaism, education in the First Czechoslovak Republicen_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá tématem odborného školství na Sušicku na konci 19.století a v první polovině 20. století. Téma jsem zvolila ze dvou důvodů. Jedním důvodem je, že ze sušického regionu pocházím a mám pocit, že odbornému školství je věnována nedostatečná pozornost nejen na odborné úrovni, ale i na úrovni veřejné. Druhým důvodem volby tématu je skutečnost, že pracuji na Střední odborné škole a Středním odborném učilišti Sušice. Každodenně jsem konfrontována s realitou vzdělávání na této škole, vnímám aktuální situaci, vztahy, tendence a vývoj odborného školství. Současný stav odborného školství v naší zemi bych si dovolila hodnotit jako nepříznivý. Aspektů, které se na aktuálním vývoji odborných škol podílejí je celá řada, jako například vzdělání pedagogických pracovníků, chybějící motivace žáků a s tím související dramatické školní výsledky, vysoká absence školní docházky, školský management, byrokracie, chybějící spolupráce a zájem ze strany rodičů atd. Každý z uvedených faktů otvírá mnoho otázek různého charakteru: "Je degradace odborného školství výsledkem vývoje pouze od doby po roce 1989?", "Kde a v čem lze hledat bod proměny?", "Jak jinak, lépe?", "Jak posílit podstatné?", aj. Historická zkušenost prokazuje svůj význam při hledání řešení soudobých problémů. Pro zodpovězení současných...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectodborné školství|zemědělské školství|průmyslové školství|odborné školy|pokračovací́ školy|Sušice|živnostenské školy|učňovské školy|okupace|židovství|vzdělání v první Československé republicecs_CZ
dc.subjectvocational education|technical education|vocational schools|Vocational Industrial School in Sušice|Vocational School of Agriculture in Sušice|agricultural education|industrial education|Nazi occupation|Sušice|Judaism|education in the First Czechoslovak Republicen_US
dc.titleODBORNÉ ŠKOLSTVÍ NA SUŠICKU - ZEMĚDĚLSKÉ A PRŮMYSLOVÉ ŠKOLSTVÍ V I. POLOVINĚ 20.STOLETÍcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-22
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId234130
dc.title.translatedVOCATIONAL AND TECHNICAL EDUCATION IN THE REGION OF SUŠICE - AGRICULTURAL AND INDUSTRIAL EDUCATION IN THE FIRST HALF OF THE 20TH CENTURYen_US
dc.contributor.refereeValenta, Josef
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá tématem odborného školství na Sušicku na konci 19.století a v první polovině 20. století. Téma jsem zvolila ze dvou důvodů. Jedním důvodem je, že ze sušického regionu pocházím a mám pocit, že odbornému školství je věnována nedostatečná pozornost nejen na odborné úrovni, ale i na úrovni veřejné. Druhým důvodem volby tématu je skutečnost, že pracuji na Střední odborné škole a Středním odborném učilišti Sušice. Každodenně jsem konfrontována s realitou vzdělávání na této škole, vnímám aktuální situaci, vztahy, tendence a vývoj odborného školství. Současný stav odborného školství v naší zemi bych si dovolila hodnotit jako nepříznivý. Aspektů, které se na aktuálním vývoji odborných škol podílejí je celá řada, jako například vzdělání pedagogických pracovníků, chybějící motivace žáků a s tím související dramatické školní výsledky, vysoká absence školní docházky, školský management, byrokracie, chybějící spolupráce a zájem ze strany rodičů atd. Každý z uvedených faktů otvírá mnoho otázek různého charakteru: "Je degradace odborného školství výsledkem vývoje pouze od doby po roce 1989?", "Kde a v čem lze hledat bod proměny?", "Jak jinak, lépe?", "Jak posílit podstatné?", aj. Historická zkušenost prokazuje svůj význam při hledání řešení soudobých problémů. Pro zodpovězení současných...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the topic of vocational education in the Sušice region at the end of the 19th century and in the first half of the 20th century. The thesis tries to find answers to the following questions: what kind of vocational schools were located in the Sušice region, what were their beginnings and development, who attended them, who supported them, what kind of education did the teachers achieve and what was the success rate of the students. The bachelor thesis consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part creates a more comprehensive picture of the development of vocational education in the Czech lands in the context of Central Europe, it also describes the development of industry and deals with Jewish issues and Nazi occupation of the region. The practical part focuses on the Vocational Industrial School in Sušice and the Vocational School of Agriculture in Sušice. Key words: vocational education, technical education, vocational schools, Vocational Industrial School in Sušice, Vocational School of Agriculture in Sušice, agricultural education, industrial education, Nazi occupation, Sušice, Judaism, education in the First Czechoslovak Republicen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV