Riziko šikanózního chování u žáků mladšího školního věku v souvislosti s využíváním sociálních sítí
Risk of bullying in young pupils in connection with the use of social networks
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/174998Identifikátory
SIS: 234836
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pešout, Ondřej
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
17. 6. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
mladší školní věk|kyberprostor|sociální sítě|šikana|kyberšikanaKlíčová slova (anglicky)
Middle Childhood|Cyberspace|Social Networking Sites|Bullying|CyberbullyingTato bakalářská práce se zabývá komplikovaným tématem rizik šikanózního chování u žáků mladšího školního věku v souvislosti s jejich aktivitou na sociálních sítích. Literárně přehledová část popisuje mladší školní věk jako vývojovou fázi a její relevantní aspekty. Dále představuje kyberprostor s důrazem na sociální sítě a online disinhibiční efekt. Na závěr popisuje šikanu a kyberšikanu. Praktická část práce navrhuje kvalitativní výzkum formou rozhovoru ve fokusových skupinách dětí čtvrté a páté třídy. Klíčová slova mladší školní věk; kyberprostor; sociální sítě; šikana; kyberšikana
This bachelor thesis deals with the complicated topic of risk of bullying behavior in young pupils, in connection with their use of social networks. Literary overview part describes middle childhood as developmental stage and its relevant aspects. Then cyberspace, with accent on social networking sites and online disinhibition effect, is introduced. Finally bullying and cyberbullying are described. The empirical part proposes qualitative research in form of interview within focus groups made of children of fourth and fifth grade. Keywords Middle Childhood; Cyberspace; Social Networking Sites; Bullying; Cyberbullying
