Problémy distančního vzdělávání sociokulturně znevýhodněných žáků základních škol
Problems of Distance Education of Socio-culturally Disadvantaged Learners in Elementary schools
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/174948Identifiers
Study Information System: 232138
Collections
- Kvalifikační práce [23974]
Author
Advisor
Referee
Sedláčková, Daniela
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
20. 6. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Distanční výuka|online výuka|sociokulturní znevýhodnění|pandemieKeywords (English)
Distance education|online teaching|socioculturally disadvantaged|pandemicsBakalářská práce se zabývá distanční výukou sociokulturně znevýhodněných žáků. Zvažuje výhody a nevýhody této formy vzdělávání. Zahrnuje pohled na hodnocení žáků ze strany učitelů a také představuje možnosti vhodné ke zvýšení motivace vzdělávaných. Mapuje dosavadní výzkumy dané problematiky. Cílem je upozornit na problém a možné důsledky, které současná koronavirová situace může pro tyto žáky přinést. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The Bachelor Thesis deals with distance education of socio-culturally disadvantaged learners in elementary schools. It considers the advantages and disadvantages of this form of education. It includes an overall view of the students' evaluation by the teachers and describes ways how to increase the motivation of the educated pupils. It surveys the existing research on the subject. The aim is to draw attention to the problem and to possible consequences that the current coronavirus situation may bring. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)