Využití CRM systémů při správě sítě ALUMNI Právnické fakulty Univerzity Karlovy (případová studie)
Use of CRM Systems in the Management of the ALUMNI Network at the Law Faculty of the Charles University (case study)
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/174528Identifiers
Study Information System: 222762
Collections
- Kvalifikační práce [24979]
Author
Advisor
Referee
Novotná, Jitka
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information and Library Studies
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
14. 6. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
CRM|řízení vztahů se zákazníky|podnikové informační systémy|oblast vysokého školství|alumni|implementace informačního systémuKeywords (English)
CRM|customer relationship management|enterprise information systems|higher education|alumni|information system implementationUvedená práce se zabývá možností využití CRM systémů pro vytváření, správu a rozšiřování sítě absolventů fakulty veřejné vysoké školy v rámci případové studie. Péče o absolventy je oblast s velkým potenciálem pro celkový růst fakult. Práce se nejprve soustředí na důvody vedoucí k zájmu o absolventy a na modely jejich loajality. Pro udržení a rozvoj dobrého vztahu s absolventy se jeví jako vhodná pomoc aplikace CRM systému. Ty jsou v práci popsány nejen z hlediska jejich základního fungování, ale právě i v kontextu vysokoškolského prostředí. Práce rovněž soustředí na inovace v oblasti péče o studenty za použití informačních systému a výběr vhodných dodavatelů CRM systémů. Obsahem praktické části je případová studie uskutečněná na Právnické fakultě Univerzity Karlovy. Výstupem práce je stanovení předpokladů, přínosů a rizik implementace CRM systémů pro účely péče o alumni na této fakultě. Předložena jsou rovněž i doporučení pro zlepšení komunikace mezi fakultou a jejími budoucími i současnými absolventy. Poznatky z práce vzhledem k jejímu praktickému zaměření mohou do budoucna sloužit jako podklad pro vytvoření strategie vybrané fakulty vysoké školy v oblasti péče o absolventy.
This thesis examines the potential use of CRM systems to create, manage, and expand the alumni network of public university faculty in a case study. Alumni care is an area with great potential for overall faculty growth. The paper first focuses on the reasons leading to alumni interest and the patterns of alumni loyalty. To maintain and develop a good relationship with alumni, the application of a CRM system appears to be an useful aid. These are described in the thesis not only in terms of their basic functioning but also in the context of the university environment. The thesis also concentrates on innovations in student care using information systems and the selection of suitable CRM system suppliers. Practical section of this paper contents a case study conducted at the Faculty of Law of Charles University. The output of this work is to determine the assumptions, benefits and risks of CRM systems implementation for the purpose of alumni care at this faculty. Recommendations for improving communication between the faculty and its future and current alumni are also presented. Given its practical focus, the findings of the paper can serve as a basis for future development of a strategy for alumni care by selected university's fakulty.
