Zobrazit minimální záznam

The identity formation in adolescence in the context of social network using
dc.contributor.advisorMudrák, Jiří
dc.creatorSchubertová, Karolína
dc.date.accessioned2022-07-25T15:03:59Z
dc.date.available2022-07-25T15:03:59Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174523
dc.description.abstractThe popularity and usage of social networking sites (SNS) are constantly on the rise, mainly among adolescents. Nowadays kids and adolescents probably don't even remember the world without the internet and smartphones. This fact has an impact on their development, mostly during adolescence. The main task during adolescence, mainly during late adolescence, is identity achievement. This process is realized through identity experiments, self-presentation, getting feedback from others, and the peer-socialization. The environment of social media is ideal for all these processes. Thus, my thesis aims to find answers to questions considering the impact of SNS in process of identity formation. To complete the aim of my work I've chosen the concept of identity and its status proposed by James Marcia and I investigated the SNS behavior via the process of self-presentation and its relatedness to the statuses of identity. In the theoretical part, I am focusing on the complex term of identity, possible definitions of identity, and on key developmental tasks with a focus on identity development and its predictors. I focus on the definitions of SNS, its up-to-date popularity among adolescents, and the characteristics of the most used SNS. The last chapter is dedicated to the relationship between online and...en_US
dc.description.abstractPopularita sociálních sítí a počet jejich uživatelů neustále stoupá, a to zejména mezi dospívajícími. Dnešní děti a dospívající často patří mezi ty, kteří si již ani nepamatují svět bez internetu a chytrých telefonů. Tato skutečnost významně zasahuje do jejich vývoje, zejména v období dospívání a adolescence. V období dospívání, zejména v rámci adolescence, je hlavním vývojovým úkolem dosažení identity. Tento proces probíhá prostřednictvím experimentů se sebeprezentací a získáváním zpětné vazby od okolí, stejně jako socializací s vrstevníky. Pro všechny tyto procesy je prostředí sociálních sítí velmi plodné. Cílem mé práce je proto najít odpověď na otázky týkající se role sociálních sítích v procesu tvorby identity. Pro dosažení cíle práce jsem si zvolila konceptualizaci identity a jejích statusů v pojetí Jamese Marcii, a chování na sociálních sítích zkoumala pomocí procesu sebe-prezentace a jejích souvislostí s dosaženými statusy identity. V literárně přehledové části se zaměřuji na komplexní pojem identity a jeho možné definice, a dále na klíčové vývojové úkoly se zaměřením na vývoj identity a její prediktory. Dále se zabývám sociálními sítěmi z hlediska jejich definice, aktuální oblíbenosti mezi dospívajícími a charakteristikami nejvyužívanějších sítí. Poslední kapitola je věnována tématu vztahu...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectFormování identity|sociální sítě|sebeprezentace|dospívání|vývojová psychologie|internetcs_CZ
dc.subjectIdentity formation|social media|self-presentation|adolescence|developmental psychology|interneten_US
dc.titleFormování identity v dospívání v kontextu užívání sociálních sítícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-01
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId232093
dc.title.translatedThe identity formation in adolescence in the context of social network usingen_US
dc.contributor.refereeUrban, Kamila
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPopularita sociálních sítí a počet jejich uživatelů neustále stoupá, a to zejména mezi dospívajícími. Dnešní děti a dospívající často patří mezi ty, kteří si již ani nepamatují svět bez internetu a chytrých telefonů. Tato skutečnost významně zasahuje do jejich vývoje, zejména v období dospívání a adolescence. V období dospívání, zejména v rámci adolescence, je hlavním vývojovým úkolem dosažení identity. Tento proces probíhá prostřednictvím experimentů se sebeprezentací a získáváním zpětné vazby od okolí, stejně jako socializací s vrstevníky. Pro všechny tyto procesy je prostředí sociálních sítí velmi plodné. Cílem mé práce je proto najít odpověď na otázky týkající se role sociálních sítích v procesu tvorby identity. Pro dosažení cíle práce jsem si zvolila konceptualizaci identity a jejích statusů v pojetí Jamese Marcii, a chování na sociálních sítích zkoumala pomocí procesu sebe-prezentace a jejích souvislostí s dosaženými statusy identity. V literárně přehledové části se zaměřuji na komplexní pojem identity a jeho možné definice, a dále na klíčové vývojové úkoly se zaměřením na vývoj identity a její prediktory. Dále se zabývám sociálními sítěmi z hlediska jejich definice, aktuální oblíbenosti mezi dospívajícími a charakteristikami nejvyužívanějších sítí. Poslední kapitola je věnována tématu vztahu...cs_CZ
uk.abstract.enThe popularity and usage of social networking sites (SNS) are constantly on the rise, mainly among adolescents. Nowadays kids and adolescents probably don't even remember the world without the internet and smartphones. This fact has an impact on their development, mostly during adolescence. The main task during adolescence, mainly during late adolescence, is identity achievement. This process is realized through identity experiments, self-presentation, getting feedback from others, and the peer-socialization. The environment of social media is ideal for all these processes. Thus, my thesis aims to find answers to questions considering the impact of SNS in process of identity formation. To complete the aim of my work I've chosen the concept of identity and its status proposed by James Marcia and I investigated the SNS behavior via the process of self-presentation and its relatedness to the statuses of identity. In the theoretical part, I am focusing on the complex term of identity, possible definitions of identity, and on key developmental tasks with a focus on identity development and its predictors. I focus on the definitions of SNS, its up-to-date popularity among adolescents, and the characteristics of the most used SNS. The last chapter is dedicated to the relationship between online and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
dc.contributor.consultantSlussareff, Michaela
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV