Posuzování pertinence výsledků vyhledávání
User judgments of retrieval results relevance
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/174364Identifikátory
SIS: 241528
Kolekce
- Kvalifikační práce [23745]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lipková, Helena
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informace, média a knižní kultura
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
13. 6. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
pertinence|kognitivní relevance|vyhledávání|dotazníková šetření|kritéria|výzkumy|studenti|odborné informaceKlíčová slova (anglicky)
pertinence|cognitive relevance|search|questionnaire surveys|criteria|research|students|professional informationv českém jazyce Tato diplomová práce se zaměřuje na zjištění, jaká kritéria používají uživatelé při posuzování pertinence výsledků vyhledávání odborných informací a jaké další faktory mohou toto posuzování ovlivnit. V teoretické části práce definuje pojem relevance a pertinence, představuje poznatky zahraničních výzkumů k tomuto tématu a přibližuje skupiny vybraných kritérií. Praktická část realizována formou dotazníkové šetření se pak zaměřuje na studenty bakalářského studia Filozofické fakulty Univerzity Karlovy a snaží se zjistit jaká kritéria studenti používají při hodnocení odborných zdrojů.
v anglickém jazyce This diploma thesis focuses on finding out what criteria users use when assessing the pertinence of search results of professional information and what other factors may affect this assessment. The theoretical part of the thesis defines the concept of relevance and pertinence, presents the findings of foreign research on this topic and approaches the groups of selected criteria. The practical part, implemented in the form of a questionnaire survey, then focuses on undergraduate students at the Faculty of Arts of Charles University and tries to find out what criteria students use in evaluating professional resources.