Dopad komunikačních aktivit značek na chování a vnímání spotřebitelů během pandemie COVID-19
The impact of brand communication activities on consumer behaviour and perception during the COVID-19 pandemic
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/174328Identifikátory
SIS: 238806
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Konrádová, Marcela
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Strategická komunikace
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
21. 6. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Teorie morálních základů, Jonathan Haidt, značka, komunikace, spotřebitelské chování, spotřebitelé vnímání, covid-19Klíčová slova (anglicky)
Moral theory foundation, Jonathan Haidt, brand, communication, consumer behavior, consumer perception, covid-19Tato diplomová práce zkoumá na základě znalosti teorie morálních základů vliv komunikačních aktivit značek na spotřebitelské chování a vnímání. V teoretické části se zaměřuje na teorii morálních základů, její vznik a výběr morálních základů (modulů), které následně zkoumá v praktické části. Praktická část sestává ze seznámení s metodologií a cílem výzkumu a realizace výzkumu v podobě osmi hloubkových rozhovorů se zástupci českých reklamních a komunikačních agentur. Poznatky plynoucí z výzkumu jsou dále shromážděny, shrnuty, interpretovány a vyhodnoceny. Takto získané výsledky jsou následně diskutovány. Provedený výzkum umožňuje zodpovědět hlavní výzkumnou otázku, jakož také potvrdit či vyvrátit hypotézy, se kterými autor do výzkumné části své práce vstupoval.
Based on the knowledge of moral foundations theory, this thesis examines the influence of brands' communication activities on consumer behavior and perceptions. The theoretical part focuses on moral foundations theory, its origins, and the selection of moral foundations (modules), which are then examined in the practical part. The practical part consists of an introduction to the methodology and the aim of the research and the implementation of the research in the form of eight in-depth interviews with representatives of Czech advertising and communication agencies. The findings from the research are further collected, summarized, interpreted, and evaluated. The results thus obtained are subsequently discussed. The conducted research allows to answer the main research question, as well as to confirm or refute the hypotheses with which the author entered the research part of his work.