Postoj generace Z k šokující reklamě
Generation Z' s attitude to shocking advertising
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/174207Identifiers
Study Information System: 238874
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Vranka, Marek
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Communication Studies with specialisation in Marketingová komunikace a public relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
16. 6. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
reklama, šokující reklama, shockvertising, generace Z, postoje, výzkum postojů, hloubkový rozhovorKeywords (English)
advertising, shockvertising, Generation Z, attitudes, attitude research, in-depth interviewBakalářská práce se zaměřuje na generaci Z a její postoj k šokující reklamě. Teoretická část se nejprve věnuje vymezení pojmu reklama a šokující reklama. Dále představuje generaci Z, její specifika a klíčové postoje. Praktická část práce popisuje výzkum postojů, který probíhal formou hloubkových rozhovorů s deseti respondenty. V závěru jsou představeny hlavní zjištění plynoucí z výzkumu ve formě osmi klíčových postojů, které generace Z vůči šokující reklamě zastává.
This bachelor thesis focuses on Generation Z and its attitude towards shock advertising. The theoretical part is firstly devoted to the definition of advertising and shock advertising. Next, it introduces Generation Z, its specifics and key attitudes. The practical part of the thesis describes the attitudinal research through in-depth interviews with ten respondents. Finally, the main findings from the research are presented in the form of eight key attitudes held by Generation Z towards shocking advertising.