Návrh obchodní strategie se zaměřením na zero waste filosofii pro značku Manufaktura
A business strategy proposal for the Manufaktura brand with zero waste philosophy
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/174182Identifiers
Study Information System: 238926
Collections
- Kvalifikační práce [18347]
Author
Advisor
Referee
Rosenfeldová, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Communication Studies with specialisation in Marketingová komunikace a public relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
15. 6. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
strategie, zero waste, pečující kosmetika, obalové hospodářství, marketingová strategieKeywords (English)
strategy, zero waste, caring cosmetics, packaging management, marketing strategyBakalářská práce "Návrh obchodní strategie se zaměřením na zero waste filozofii pro značku Manufaktura" se zabývá analýzou problematiky odpadového materiálu na poli kosmetického průmyslu a nabízí jednu z možností řešení tohoto problému pro českou kosmetickou značku Manufaktura. V teoretické části práce vysvětluje základní pojmy spojené s fungováním životního stylu bez obalu, prezentuje značku Manufaktura, její hodnoty a historii, a ukazuje příklady fungujících alternativ na poli udržitelné pečující kosmetiky. Teoretická část práce také vysvětluje důležitost obchodní a marketingové strategie a strategického plánování celkově. Praktická část práce přináší návrh obchodní strategie zaměřené na implementaci stáčeného programu pro několik produktů pečující kosmetiky. Na základě poznatků z provedeného kvalitativního marketingového výzkumu představuje vhodný postup pro implementaci tohoto typu prodeje a přináší řešení na vzniklá úskalí s ním spojená.
The bachelor's thesis "A business strategy proposal for the Manufaktura brand with zero waste philosophy" deals with an analysis of the problem of waste material from the field of the cosmetics industry and offers one of the many possible solutions to this problem for the Czech cosmetics company Manufaktura. In the theoretical part of the thesis, the basic terms connected to the zero-waste lifestyle are explained, the Manufaktura brand is presented, as are its values and history and examples of functioning alternatives on the field of sustainable caring cosmetics are shown. The theoretical part of the thesis also explains the importance of a sales and a marketing strategy and of strategy planning overall. The practical part of the thesis brings forth a draft of a business strategy aimed at implementing a draught cosmetics programme for several caring cosmetics products. Based on the findings from the performed qualitative marketing research, it brings forth a suitable approach for implementing this type of a sales practice and also brings solutions to the arisen pitfalls connected to it.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Stratégia značky Redken - modifikácia B2B orientácie podniku smerom k B2C
Defence status: DEFENDEDLacková, Karina (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2022)Date of defense: 21. 6. 2022The main topic of this thesis is the modification of the Redken brand strategy from B2B to B2C orientation. Within the theoretical part, the current beauty market is primarily examined. The most important factors influencing ... -
Strategie žákovských řešení úloh rovnicového typu ve 4. a 5. ročníku ZŠ
Defence status: DEFENDEDJohánková, Renata (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Date of defense: 19. 5. 2016V současné době se na školách kromě tradičního pojetí výuky matematice vyskytuje i způsob výuky Hejného metodou. Cílem této práce je porovnat dvě skupiny žáků (tradičně vedení a vedení Hejného metodou) a jejich strategie ... -
Verbal communication strategies in English as a foreign language
Defence status: DEFENDEDČervenková, Tereza (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Date of defense: 10. 9. 2018It is desirable that language learners develop their strategic competence, which allows them to communicate the intended meaning when facing breakdowns in communication. One of the manifestations of strategic competence ...