Augmented-reality Multiplayer Game
Multiplayer hra s rozšířenou realitou
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/174168Identifiers
Study Information System: 239037
Collections
- Kvalifikační práce [11242]
Author
Advisor
Referee
Forst, Libor
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General Computer Science
Department
Department of Software Engineering
Date of defense
17. 6. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Bluetooth|GPS|vzdálenostKeywords (English)
Bluetooth|GPS|proximityS příchodem infekce COVID-19 se objevily aplikace na trasování svých uživatelů. Velká nepřesnost vzdálenosti uživatelů počítané z jejich pozice způsobila, že vývojáři hledali jiné způsoby jak ji získat. Bluetooth se stal oblíbenou alternativou, protože fun- guje prakticky na všech mobilních telefonech. V této práci jsme vytvořili framework pro mobilní aplikace, který používá GPS a Bluetooth pro získávání vzdálenosti svých uživatelů. To a další funkce často vyžadované od serveru jsme začlenily do knihovny, která se dále použila k implementaci jednoduché hry s rozšířenou realitou. Na této hře jsme otestovali jak se chová vzdálenost spočítaná z GPS a z Bluetooth. Nakonec jsme zhodnotily kdy je výhodné použít kterou technologii. 1
With the advent of COVID-19, there have sprung up phone applications that track the contacts of its users. A bad accuracy of location-based proximity at close range, especially indoors, drove developers to look for other means of obtaining the device proximity. Bluetooth came as a logical pick as all phones have it. In this thesis, we have created a phone framework that uses GPS and Bluetooth to acquire accurate proximity of its players. The proximity retrieval and common server functionality have been encapsulated into a general-purpose library that is used in the implementation of a simple augmented reality game. We have conducted experiments on the game showing how Bluetooth-based and GPS-based proximity behaves. Then we have discussed when to choose one over the other. 1