Femvertising v Česku z pohledu žen generace Z a generace X
Femvertising in Czechia through the eyes of gen Z and gen X women
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/174159Identifikátory
SIS: 238936
Kolekce
- Kvalifikační práce [17642]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Shavit, Anna
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
15. 6. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
femvertising, feministická reklama, generace Z, generace X, Česká republikaKlíčová slova (anglicky)
Femvertising, feminist advertising, generation Z, generation X, Czech RepublicV posledních několika letech se femvertising začal ve veřejném prostoru objevovat čím dál více, což odpovídá celkovému trendu společnosti a rozšiřujícímu se zájmu o téma feminismu a inkluzivity. Otázkou ale stále zůstává, jak jsou feministické reklamy vnímány a jak se pohled na ně liší mezi generacemi. Také není zcela jasné, jak je femvertising vnímán v České republice, kde je téma feminismu v reklamě stále neprozkoumáno. Cílem práce bylo zjistit postoje generace Z a generace X vůči feministické reklamě - femvertisingu využitím kvalitativního výzkumu, konkrétně metodou hloubkových rozhovorů. Součástí práce je porovnání vnímání femvertisingu těmito dvěma generacemi. Hlavním zjištěním práce byl pozitivní pohled na tento typ reklamy u obou generací, rozdíly pak byly patrné v konkrétních tématech, například v tom, jak moc má být reklama explicitní nebo zda má zobrazovat stereotyp. Obecně by se ale dalo říci, že jak generace Z, tak generace X oceňuje snahy femvertisingu a tento styl reklamy jim připadá sympatický, což se projevuje i na jejich vztahu k dané značce.
In the last few years, femvertising has become a topic within the public sphere and in the media, which makes sense in the broader spectrum of feminism and inclusivity being more accepted by society in general. The question of perception of femvertising still lies unanswered. What also fails to be answered is how different generations view femvertising and also how it is accepted in the Czech Republic, since the topic has not been reviewed much here. The main goal of this bachelor thesis is thus to get to know the perception of femvertising of two generations: gen Z and gen X. That is being done through qualitative research, namely deep interviews. The differences of the views of these two generations are also a part of this paper. The main findings of the paper include that femvertising is perceived by Czech women very positively. The differences between the two generations can be spotted for example in their perception of stereotypes or how explicit an ad should be. Generally, one could say that both generation Z and generation X women in Czech Republic appreciate femvertising and this style of advertisement seem to be very sympathetic to them, which can be seen also as sympathies toward the brand which uses femvertising.