Analýza marketingových aktivit předních českých tenistů na sociálních sítích v letech 2015-2020
Analysis of marketing activites of leading Czech tennis players on social media from 2015 to 2020
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/174039Identifiers
Study Information System: 238118
Collections
- Kvalifikační práce [17632]
Author
Advisor
Referee
Hrbáčková, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Communication Studies with specialisation in Mediální studia
Department
Department of Media Studies
Date of defense
16. 6. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
marketing, tenis, analýza, sociální sítě, sponzoring, sport, český tenisKeywords (English)
marketing, tennis, analysis, social media, sponsorship, czech tennisBakalářská práce popisuje marketingové aktivity vybraných českých tenistů na sociálních sítích v letech 2015-2020. Teoretická část práce se zaměřuje na představení základních teorií. Popisuje základní teorie marketingu, sportovního marketingu, online marketingu a influencer marketingu. V kapitole zaměřené na sponzoring se práce věnuje základním definicím sponzoringu, jeho aplikaci ve sportu a konkrétně v tenise. Kapitola zaměřená na tenisový marketing a sponzoring se věnuje aplikaci teoretických vymezení na tenis jako sport. Práce popisuje, jaké způsoby sportovního marketingu se v tenise objevují, a vysvětluje, jak fungují. Praktická část bakalářské práce představuje kvantitativní obsahovou analýzu sociálních sítí vybraných českých tenistů v rámci splnění cílů práce. Zkoumaným obdobím jsou roky 2015-2020. Část je rozdělena do pěti bloků, každý blok analyzuje vybraného tenistu a jeho tři vybrané sociální sítě Instagram, Facebook a Twitter. Jednotlivé bloky popisují marketingové aktivity českých tenistů na sociálních sítích, a jaké produkty propagují. Výsledky této analýzy jsou poté aplikovány na výzkumné otázky a hypotézy a je vyvozen závěr.
The bachelor thesis describes marketing activities of selected Czech tennis players on social media in the years 2015-2020. The theoretical part of the thesis focuses on the introduction of basic theories. Describes the basic theories of marketing, sports marketing, online marketing and influencer marketing. In the chapter focused on sponsorship, the thesis deals with the basic definitions of sponsorship, its application in sports and specifically in tennis. The chapter focused on tennis marketing and sponsorship deals with the application of theoretical definitions to tennis as a sport. The thesis describes what ways of sports marketing appear in tennis and explains how they work. The practical part of the bachelor thesis is a quantitative content analysis of social media of selected Czech tennis players in meeting the objectives of the work. The research period is 2015-2020. The part is divided into five blocks, each block analyzes a selected tennis player and his three selected social networks Instagram, Facebook and Twitter. The individual blocks describe the marketing activities of Czech tennis players on social networks and what products they promote. The results of this analysis are then applied to research questions and hypotheses and a conclusion is drawn.