Vývoj experimentálních stanovišť pro novou koncepci tématu Optika v Interaktivní fyzikální laboratoři I
Development of experimental sets for a new conception of Optics in the Interactive Physics Laboratory I
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/173955Identifikátory
SIS: 233358
Kolekce
- Kvalifikační práce [11978]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Snětinová, Marie
Oponent práce
Koudelková, Věra
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Učitelství fyziky pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství matematiky pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra didaktiky fyziky
Datum obhajoby
16. 6. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
optika|praktická práce|hands-on experimenty|střední školaKlíčová slova (anglicky)
optics|practical work|hands-on experiments|upper secondary schoolHlavním cílem této diplomové práce je vytvořit pět experimentálních stanovišť a pracovních listů pro experimentální celek s názvem Optika: kvalitativní pojetí v Interaktivní fyzikální laboratoři - projektu Katedry didaktiky fyziky. V první kapitole je krátce popsaná Interaktivní fyzikální laboratoř, to, jak v ní probíhá experimentování a jakou zpětnou vazbu dostáváme od žáků. Ve druhé kapitole se práce věnuje teoretickému podkladu, na kterém byla vystavěna stanoviště. Tento teoretický podklad se věnuje geometrické optice, lidskému oku, zraku a vybraným miskoncepcím v oblasti optiky a zraku u žáků. Ve třetí kapitole je představen vývoj (včetně zpětné vazby od žáků) a finální podoba stanovišť a pracovních listů.
The main goal of this thesis is to create five experimental units and worksheets for an experimental set called Optics: Qualitative approach in the Interactive Physics Laboratory - a project of the Department of Physics Education. The Interactive Physics Laboratory is shortly described in the first chapter, along with information about the course of experimenting in it and feedback we receive from attendees. The second chapter is focused on theoretical background about geometrical optics, the human eye, the sight and selected misconceptions about optics and sight. The experimental units were based on this theoretical background. The development (including feedback from students) of the experimental units and related worksheets as well as the final form of the experimental units and their worksheets can be found in the third chapter.
