Truchlení jako interakce: Odraz reality v seriálu After Life
Mourning as Interaction: Reflection of Reality in the series After Life
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/173804Identifikátory
SIS: 241279
Kolekce
- Kvalifikační práce [18180]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Spalová, Barbora
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
13. 6. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Truchlení, symbolický interakconismus, interakce, realita, AfterLife, George Herbert Mead, Vera KastKlíčová slova (anglicky)
Mourning, symbolic interactionism, interaction, reality, AfterLife, George Herbert Mead, Vera KastDiplomová práce ,,Truchlení jako interakce: Odraz reality v seriálu After Life '' se v nuje prožívání ztráty blízké osoby ve spole nosti v kontextu um leckého díla, které v tomto p ípad p edstavuje seriál After Life, jenž napsal a režíroval Ricky Gervais. Tato práce vychází z propojení dvou dimenzí, které p edstavují sm r symbolického interakcionismu a teorie ztráty založené na reálných výzkumech ve spole nosti. Cílem této práce je prost ednictvím vybraných scén a obsažených interakcí interpretovat prožívání ztráty hlavní postavy s odkazem na jejich realisti nost, a následn diskutovat možnosti identifikace diváka s protagonistou. S využitím p ístupu symbolického interakcionismu, konkrétn teorie Georga Herberta Meada a jeho díla Mysl, já a spole nost jsou zde interpretovány st žejní interakce, které jsou následn diskutovány v mezích výzkumných otázek v kontextu studií mapujících procesy truchlení ve spole nosti, p evážn se jedná o práci Vereny Kast Truchlení: Fáze a šance psychického procesu.
The aim of this diploma thesis ''Mourning as interaction: Reflection of Reality in the Series After Life'' is to focus on process of mourning in society in context with work of art, in this case represented by series After Life written and directed by Ricky Gervais. The thesis is based on connection of two dimensions such as symbolic interactionism and theory of the grief process within studies in society. Furthermore, there is the objective due to relevant scenes and its interactions demonstrate process of grief in context with reality and discuss possible identification with the main character. Referring to symbolic interactionism, specifically George Herbert Mead's theory involving his work Mind, Self and Society, there are interpreted interactions that are discussed with studies focusing on mourning in society such as Verena Kast's Mourning: Phases and Chances of the Psychological Process.