Zobrazit minimální záznam

The altarpiece of grand master Puchner and the influences of Flemish realism on late gothic panel painting in Bohemia
dc.contributor.advisorRoyt, Jan
dc.creatorFiřt, Jan
dc.date.accessioned2017-04-12T10:21:55Z
dc.date.available2017-04-12T10:21:55Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17348
dc.description.abstractVe své práci jsem se snažil přispět k diskuzi ohledně možného slohového východiska Puchnerovy archy. V kapitole pojednávající právě o stylovém charakteru Mistra Puchnerovy archy jsem vyjádřil souhlas s Pešinovou premisou ohledně malířova kolínského původu. Proto jsem věnoval celou jednu, dosti podrobnou, kapitolu tamějšímu vývoji. Její záběr jsem uchopil již od doby internacionální gotiky, přes důležitý výstup Stefana Lochnera, po malbu charakterizovanou silným nizozemským akcentem. Důvod proč jsem popisoval také poměrně raný vývoj kolínské produkce, sahající ještě do počátku století, spočívá v tom, aby bylo zřetelné, jak tato vrstva velmi výrazně ovlivňuje kolínskou produkci ještě hluboko v druhé polovině století. Ať se přitom jedná o kompozice draperií, výstavbu figury, tendenci k negaci prostoru nebo zálibu v lyrickém pojetí výjevů. A právě v tomto ohledu si je tamější vývoj velice blízký s českým, kde se charakteristické rysy krásného slohu projevují také nevídaně dlouho. Avšak s Pešinovým, a posléze většinou badatelů přejímaným, názorem ohledně malířova původu v dílně Mistra Lyversbergovy pašije již souhlasit nemohu. Snažil jsem komparací jednotlivých stylových forem a celkového charakteru malířského projevu obou malířů prokázat, že jejich bližší umělecký vztah je spíše nepravděpodobný. Naopak, opět na...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the influences of Flemish realism on late Gothic panel painting in Bohemia; more specifically, it focuses mainly on the well-known altarpiece of Grand Master Puchner. The altarpiece is considered one of the earliest and also purest examples of the influence of Flemish realism in Bohemia. Experts agree there was no direct contact, the influence was mediated through neighboring areas. As to through which areas, experts differ in their opinions. However, the question of where the style of the altarpiece comes from gets the most attention in the thesis. Based on the comparison of styles the thesis claims that the main inspiration for the painter of the Prague altarpiece came from Cologne, from the workshop of the Master of the Lyversberg Passion in particular.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleArcha velmistra Puchnera a vlivy nizozemského realismu na pozdně gotickou deskovou malbu v Čecháchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-23
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId62638
dc.title.translatedThe altarpiece of grand master Puchner and the influences of Flemish realism on late gothic panel painting in Bohemiaen_US
dc.contributor.refereeHlaváčková, Jana Hana
dc.identifier.aleph001613595
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVe své práci jsem se snažil přispět k diskuzi ohledně možného slohového východiska Puchnerovy archy. V kapitole pojednávající právě o stylovém charakteru Mistra Puchnerovy archy jsem vyjádřil souhlas s Pešinovou premisou ohledně malířova kolínského původu. Proto jsem věnoval celou jednu, dosti podrobnou, kapitolu tamějšímu vývoji. Její záběr jsem uchopil již od doby internacionální gotiky, přes důležitý výstup Stefana Lochnera, po malbu charakterizovanou silným nizozemským akcentem. Důvod proč jsem popisoval také poměrně raný vývoj kolínské produkce, sahající ještě do počátku století, spočívá v tom, aby bylo zřetelné, jak tato vrstva velmi výrazně ovlivňuje kolínskou produkci ještě hluboko v druhé polovině století. Ať se přitom jedná o kompozice draperií, výstavbu figury, tendenci k negaci prostoru nebo zálibu v lyrickém pojetí výjevů. A právě v tomto ohledu si je tamější vývoj velice blízký s českým, kde se charakteristické rysy krásného slohu projevují také nevídaně dlouho. Avšak s Pešinovým, a posléze většinou badatelů přejímaným, názorem ohledně malířova původu v dílně Mistra Lyversbergovy pašije již souhlasit nemohu. Snažil jsem komparací jednotlivých stylových forem a celkového charakteru malířského projevu obou malířů prokázat, že jejich bližší umělecký vztah je spíše nepravděpodobný. Naopak, opět na...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the influences of Flemish realism on late Gothic panel painting in Bohemia; more specifically, it focuses mainly on the well-known altarpiece of Grand Master Puchner. The altarpiece is considered one of the earliest and also purest examples of the influence of Flemish realism in Bohemia. Experts agree there was no direct contact, the influence was mediated through neighboring areas. As to through which areas, experts differ in their opinions. However, the question of where the style of the altarpiece comes from gets the most attention in the thesis. Based on the comparison of styles the thesis claims that the main inspiration for the painter of the Prague altarpiece came from Cologne, from the workshop of the Master of the Lyversberg Passion in particular.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990016135950106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV