dc.contributor.advisor | Pfeiffer, Jan | |
dc.creator | Zemková, Apolena | |
dc.date.accessioned | 2022-06-28T10:17:15Z | |
dc.date.available | 2022-06-28T10:17:15Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/173155 | |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis will focuses on installation art and its relation to space and spectators. The work will describes the development and strategies used for intensifying the meaning, perception and emotion. Spacial design and installation art as didactic techniques in education. Realization of a spatial installation working with the theme of space, size, time and feeling. In the theoretical part, I gradually mapped the artists of modern art from the middle of the 19th century to the 20th century and examined the medium of installation in relation to space in general, gallery and non-gallery space and in relation to the viewer. I tried to find out how the size and method of installation, the relationship, meaning and intensity of the work change. I also studied the development of techniques and strategies in the field of installation and video installation with an emphasis on current trends. In the practical part, I created an author-didactic teaching article in the form of video art, which, outside its historical-artistic context, works with the theme of dimension, time and experience. In my work, I created a brief list of artists who I feel touched on my topic, and I also looked for connections with today's artists. Thus, I developed an interpretive teaching position, which works in a way to... | en_US |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se bude zaměřovat na umění instalace ve vztahu k prostoru a diváku. V práci bude zmapována historie, vývoj technik a strategie využité pro umocnění významu, prožitku a intenzity děl. Prostorová tvorba a umění instalace jako didaktická technika ve výuce výtvarné výchovy. Praktický výstup ve formě prostorové instalace pracující s tématem rozměru, prostoru, času a prožitku. V teoretické části jsem postupně zmapovala umělce umění od poloviny 19. století až do 20. století a prozkoumala jsem médium instalace ve vztahu k prostoru obecně, galerijnímu a negalerijnímu prostoru a ve vztahu k divákovi. Snažila jsem se zjistit, jak se mění rozměr a způsob instalace, vztah, význam a intenzita díla. Dále jsem prostudovala vývoj technik a strategií na poli instalace a video instalace s důrazem na současné tendence. V praktické části jsem vytvořila autorsko-didaktický výukový artikl v podobě videoartu, který mimo svůj historicko-umělecký kontext pracuje s tématem rozměru, času a prožitku. Ve své práci jsem vytvořila stručný výtah umělců, u kterých mám pocit, že se dotýkají mého tématu a hledala jsem také souvislosti s umělci dnešní doby. Vypracovala jsem tím tedy interpretační učitelskou pozici, která pracuje způsobem, jak intenzivněji užívat prostorovou tvorbu a umění instalace jako didaktickou... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | videoinstalace | cs_CZ |
dc.subject | veřejný prostor | cs_CZ |
dc.subject | frekventované místo | cs_CZ |
dc.subject | laický divák | cs_CZ |
dc.subject | negalerijní prostor | cs_CZ |
dc.subject | galerijní prostor | cs_CZ |
dc.subject | způsob zaujmutí | cs_CZ |
dc.subject | vizuální koncepce | cs_CZ |
dc.subject | Video installation | en_US |
dc.subject | public space | en_US |
dc.subject | busy place | en_US |
dc.subject | lay spectator | en_US |
dc.subject | non-gallery space | en_US |
dc.subject | gallery space | en_US |
dc.subject | way of attract | en_US |
dc.subject | visual concept | en_US |
dc.title | Videoart / Nové možnosti veřejné instalace | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-05-17 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 232957 | |
dc.title.translated | Videoart / New possibilities of public installation | en_US |
dc.contributor.referee | Magidová, Markéta | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Art Education Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Art Education Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se bude zaměřovat na umění instalace ve vztahu k prostoru a diváku. V práci bude zmapována historie, vývoj technik a strategie využité pro umocnění významu, prožitku a intenzity děl. Prostorová tvorba a umění instalace jako didaktická technika ve výuce výtvarné výchovy. Praktický výstup ve formě prostorové instalace pracující s tématem rozměru, prostoru, času a prožitku. V teoretické části jsem postupně zmapovala umělce umění od poloviny 19. století až do 20. století a prozkoumala jsem médium instalace ve vztahu k prostoru obecně, galerijnímu a negalerijnímu prostoru a ve vztahu k divákovi. Snažila jsem se zjistit, jak se mění rozměr a způsob instalace, vztah, význam a intenzita díla. Dále jsem prostudovala vývoj technik a strategií na poli instalace a video instalace s důrazem na současné tendence. V praktické části jsem vytvořila autorsko-didaktický výukový artikl v podobě videoartu, který mimo svůj historicko-umělecký kontext pracuje s tématem rozměru, času a prožitku. Ve své práci jsem vytvořila stručný výtah umělců, u kterých mám pocit, že se dotýkají mého tématu a hledala jsem také souvislosti s umělci dnešní doby. Vypracovala jsem tím tedy interpretační učitelskou pozici, která pracuje způsobem, jak intenzivněji užívat prostorovou tvorbu a umění instalace jako didaktickou... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor's thesis will focuses on installation art and its relation to space and spectators. The work will describes the development and strategies used for intensifying the meaning, perception and emotion. Spacial design and installation art as didactic techniques in education. Realization of a spatial installation working with the theme of space, size, time and feeling. In the theoretical part, I gradually mapped the artists of modern art from the middle of the 19th century to the 20th century and examined the medium of installation in relation to space in general, gallery and non-gallery space and in relation to the viewer. I tried to find out how the size and method of installation, the relationship, meaning and intensity of the work change. I also studied the development of techniques and strategies in the field of installation and video installation with an emphasis on current trends. In the practical part, I created an author-didactic teaching article in the form of video art, which, outside its historical-artistic context, works with the theme of dimension, time and experience. In my work, I created a brief list of artists who I feel touched on my topic, and I also looked for connections with today's artists. Thus, I developed an interpretive teaching position, which works in a way to... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |