Show simple item record

Videoart / New possibilities of public installation
dc.contributor.advisorPfeiffer, Jan
dc.creatorZemková, Apolena
dc.date.accessioned2022-06-28T10:17:15Z
dc.date.available2022-06-28T10:17:15Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/173155
dc.description.abstractThis bachelor's thesis will focuses on installation art and its relation to space and spectators. The work will describes the development and strategies used for intensifying the meaning, perception and emotion. Spacial design and installation art as didactic techniques in education. Realization of a spatial installation working with the theme of space, size, time and feeling. In the theoretical part, I gradually mapped the artists of modern art from the middle of the 19th century to the 20th century and examined the medium of installation in relation to space in general, gallery and non-gallery space and in relation to the viewer. I tried to find out how the size and method of installation, the relationship, meaning and intensity of the work change. I also studied the development of techniques and strategies in the field of installation and video installation with an emphasis on current trends. In the practical part, I created an author-didactic teaching article in the form of video art, which, outside its historical-artistic context, works with the theme of dimension, time and experience. In my work, I created a brief list of artists who I feel touched on my topic, and I also looked for connections with today's artists. Thus, I developed an interpretive teaching position, which works in a way to...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se bude zaměřovat na umění instalace ve vztahu k prostoru a diváku. V práci bude zmapována historie, vývoj technik a strategie využité pro umocnění významu, prožitku a intenzity děl. Prostorová tvorba a umění instalace jako didaktická technika ve výuce výtvarné výchovy. Praktický výstup ve formě prostorové instalace pracující s tématem rozměru, prostoru, času a prožitku. V teoretické části jsem postupně zmapovala umělce umění od poloviny 19. století až do 20. století a prozkoumala jsem médium instalace ve vztahu k prostoru obecně, galerijnímu a negalerijnímu prostoru a ve vztahu k divákovi. Snažila jsem se zjistit, jak se mění rozměr a způsob instalace, vztah, význam a intenzita díla. Dále jsem prostudovala vývoj technik a strategií na poli instalace a video instalace s důrazem na současné tendence. V praktické části jsem vytvořila autorsko-didaktický výukový artikl v podobě videoartu, který mimo svůj historicko-umělecký kontext pracuje s tématem rozměru, času a prožitku. Ve své práci jsem vytvořila stručný výtah umělců, u kterých mám pocit, že se dotýkají mého tématu a hledala jsem také souvislosti s umělci dnešní doby. Vypracovala jsem tím tedy interpretační učitelskou pozici, která pracuje způsobem, jak intenzivněji užívat prostorovou tvorbu a umění instalace jako didaktickou...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvideoinstalacecs_CZ
dc.subjectveřejný prostorcs_CZ
dc.subjectfrekventované místocs_CZ
dc.subjectlaický divákcs_CZ
dc.subjectnegalerijní prostorcs_CZ
dc.subjectgalerijní prostorcs_CZ
dc.subjectzpůsob zaujmutícs_CZ
dc.subjectvizuální koncepcecs_CZ
dc.subjectVideo installationen_US
dc.subjectpublic spaceen_US
dc.subjectbusy placeen_US
dc.subjectlay spectatoren_US
dc.subjectnon-gallery spaceen_US
dc.subjectgallery spaceen_US
dc.subjectway of attracten_US
dc.subjectvisual concepten_US
dc.titleVideoart / Nové možnosti veřejné instalacecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-05-17
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId232957
dc.title.translatedVideoart / New possibilities of public installationen_US
dc.contributor.refereeMagidová, Markéta
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVýtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineArt Education Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVýtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enArt Education Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se bude zaměřovat na umění instalace ve vztahu k prostoru a diváku. V práci bude zmapována historie, vývoj technik a strategie využité pro umocnění významu, prožitku a intenzity děl. Prostorová tvorba a umění instalace jako didaktická technika ve výuce výtvarné výchovy. Praktický výstup ve formě prostorové instalace pracující s tématem rozměru, prostoru, času a prožitku. V teoretické části jsem postupně zmapovala umělce umění od poloviny 19. století až do 20. století a prozkoumala jsem médium instalace ve vztahu k prostoru obecně, galerijnímu a negalerijnímu prostoru a ve vztahu k divákovi. Snažila jsem se zjistit, jak se mění rozměr a způsob instalace, vztah, význam a intenzita díla. Dále jsem prostudovala vývoj technik a strategií na poli instalace a video instalace s důrazem na současné tendence. V praktické části jsem vytvořila autorsko-didaktický výukový artikl v podobě videoartu, který mimo svůj historicko-umělecký kontext pracuje s tématem rozměru, času a prožitku. Ve své práci jsem vytvořila stručný výtah umělců, u kterých mám pocit, že se dotýkají mého tématu a hledala jsem také souvislosti s umělci dnešní doby. Vypracovala jsem tím tedy interpretační učitelskou pozici, která pracuje způsobem, jak intenzivněji užívat prostorovou tvorbu a umění instalace jako didaktickou...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis will focuses on installation art and its relation to space and spectators. The work will describes the development and strategies used for intensifying the meaning, perception and emotion. Spacial design and installation art as didactic techniques in education. Realization of a spatial installation working with the theme of space, size, time and feeling. In the theoretical part, I gradually mapped the artists of modern art from the middle of the 19th century to the 20th century and examined the medium of installation in relation to space in general, gallery and non-gallery space and in relation to the viewer. I tried to find out how the size and method of installation, the relationship, meaning and intensity of the work change. I also studied the development of techniques and strategies in the field of installation and video installation with an emphasis on current trends. In the practical part, I created an author-didactic teaching article in the form of video art, which, outside its historical-artistic context, works with the theme of dimension, time and experience. In my work, I created a brief list of artists who I feel touched on my topic, and I also looked for connections with today's artists. Thus, I developed an interpretive teaching position, which works in a way to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV