Proces vzniku druhových standardů kvality sociálních služeb v oblasti telefonické krizové intervence
The process of formation of specific quality standard of social services in sphere of telephonic crisis intervention
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17305Identifikátory
SIS: 61233
Katalog UK: 990010154900106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Holý, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální práce
Datum obhajoby
16. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce je zaměřena na problematiku druhových standardů a procesu, kterým druhové standardy vznikají. Konkrétně je zacílena do oblasti telefonické krizové intervence. Druhové standardy kvality sociálních služeb jsou jedním z nástrojů řízení kvality, který lze uplatnit v oblasti sociálních služeb. Na rozdíl od jiných nástrojů jsou tvořeny, vyžadovány a kontrolovány zastřešující organizací poskytovatelů jednotlivých sociálních služeb - v českém prostředí nejčastěji asociací. Práce zasazuje druhové standardy kvality do kontextu jiných nástrojů řízení kvality, zejména je vymezuje vůči zákonným standardům kvality sociálních služeb. Vzhledem k zaměření na oblast telefonické krizové intervence práce čtenáři tuto oblast přibližuje. Cílem této práce je pečlivé zmapování a shrnutí dostupných informací o druhových standardech kvality a především vytvoření materiálu, který bude sloužit České asociaci pracovníků linek důvěry jako podklad pro tvorbu druhových standardů. Dílčími cíli jsou odpovědi na otázky: Jak by měla vypadat tvorba druhových standardů v ČAPLD? Jakou podobu by měly tyto druhové standardy mít? Jak by měl vypadat proces jejich zavádění na jednotlivých linkách důvěry? Co by mělo být pro linky důvěry, které druhové standardy kvality naplní, výstupem? Kdo a jak bude provádět inspekci naplňování...
Diploma thesis is focused on the sphere of specific standards and process applied on their creation. Concretely, it is aimed at the branch of telephonic crisis intervention. Specific standards of social services quality are part of the quality control tool that can be used in social services sphere. Contrarily to other tools, specific standards are created, requested and controlled by the leading organization of individual social services providers - in Czech environment it is called association. The thesis introduces standards in context of other quality control tools. Mainly, standards are distinguished from statutory ones. Regarding diploma thesis direction, telephonic crisis intervention is proposed to the reader. The aim of diploma thesis is to describe and conclude each available information about specific standards and to create a working paper that will be at the disposal of "Česká asociace pracovníků linek důvěry" as a background for specific quality standards creation. Partial aims are answers to following questions: How should creation of specific standards look in CAPLD? In which form should the standards be prepared? How should the process of standards creation look on individual help lines? How to define output for particular help lines? Who will be responsible for inspections of quality...
