Preventivní program na vybrané základní škole, jeho analýza a možnosti konkrétního využití
Preventive program at selected primary school, analysis and specific utilization
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/172797Identifikátory
SIS: 238192
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Linková, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
19. 5. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
preventivní program školy, primární prevence, minimální preventivní program, rizikové chování, specifická prevence, základní školaKlíčová slova (anglicky)
school prevention program, primary prevention,minimal preventive program, risky behaviour, specific prevention, primary schoolTato diplomová práce se zabývá preventivním programem na vybrané základní škole. Teoretickou část tvoří popis tvorby školního preventivního programu a pojmy týkajícími se prevence na školách v kontextu legislativního rámce, do kterého primární prevence ve školských zařízeních spadá. Důraz je kladen především na definici pojmu rizikové chování a jeho vymezení v kontextu školské primární prevence, jejíž horizontální i vertikální úroveň řízení je v této práci také konkrétně popsána. Praktická část práce je zaměřena na samotnou analýzu preventivního programu vybrané školy. Zvláštní pozornost je věnována jeho historickému vývoji, procesu tvorby a příčinám změn, ke kterým v tvorbě PPŠ v průběhu posledních 5 let došlo. Součástí analýzy vybraného PPŠ je i analýza programů specifické primární prevence Nekuřátka a Digitální well-being, které byly realizovány ve školním roce 2020/2021 a 2021/2022 ve 4. a 5. ročnících vybrané ZŠ. Cílem obou analýz je naznačit možnosti, které konkrétní PPŠ vybrané základní školy poskytuje a zjistit, jak je přijímán jeho uživateli. Shrnutí výsledků těchto analýz je předmětem poslední kapitoly této práce. KLÍČOVÁ SLOVA minimální preventivní program, preventivní program školy, primární prevence, rizikové chování, specifická prevence, základní škola
This diploma thesis deals with a preventive program at a selected primary school. The theoretical part consists of a description of the creation of a school prevention program and concepts related to prevention in schools in the context of the legislative framework to which primary prevention in school facilities falls. Emphasis is placed primarily on the definition of the concept of risky behavior and its definition in the context of school primary prevention, whose horizontal and vertical level of management is also specifically described in this work. The practical part is focused on the analysis of the selected preventive program of a particular school. Special attention is paid to its historical development, the process of creation and the causes of changes that have taken place in the creation of PPŠ during the last 5 years. Part of the analysis of the selected PPŠ is also the analysis of specific primary prevention programs Nekuřátka and Digital well-being, which were implemented in the school year 2020/2021 and 2021/2022 in the 4th and 5th classes of the selected elementary school. The aim of both analyzes is to indicate the possibilities that a specific PPŠ of a selected primary school provides and to find out how it is accepted by its users. A summary of the results of these analyzes is...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Pracovní kompetence žáka při přechodu ze základního vzdělávání na střední odborné vzdělávání
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOUhlíková, Alice (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 15. 1. 2018 -
Školní vzdělávací programy uměleckých souborů
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHofmannová, Kateřina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2. 9. 2013Hlavním cílem předkládané bakalářské práce je zachytit změny v odborné přípravě výtvarně nadaných žáků ve studijním oboru Užitá malba. V teoretické části je zachycena analýza vzdělávacích cílů národních a mezinárodních ... -
Integrovaná tematická výuka programu začít spolu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMašková, Tereza (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 22. 5. 2014Diplomová práce s názvem Integrovaná tematická výuka v programu Začít spolu popisuje, analyzuje a hodnotí využití Integrované tematické výuky (ITV) na 1. stupni ZŠ. ITV je zde chápána jako jedna z možností realizace ...