Aktivizační metody při e-Learningu češtiny na SŠ během povinné distanční výuky
Activating methods of e-learning of Czech language in secondary schools during compulsory online learning
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/172683Identifikátory
SIS: 246873
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Laufková, Veronika
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepis
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
18. 5. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
český jazyk, didaktika, žák, učitel, aktivizující výukové metody, diskuzní metody, heuristické metody, inscenační metody, situační metody, didaktické hry, distanční výuka, online výuka, akční výzkumKlíčová slova (anglicky)
Czech language, didactics, student, teacher, Activating teaching methods, debating methods, heuristic methods, staging methods, situational methods, didactic games, distance learning, online educationDiplomová práce je zaměřena na aktivizující metody v on-line výuce českého jazyka a literatury. Teoretická část zahrnuje vysvětlení pojmu e-learning a objasňuje kontext zavádění povinného distančního vzdělávání v České republice. Dále se práce věnuje aktivizujícím metodám a jejich dělení. Rozděluje aktivizující metody na diskusní, situační, inscenační, didaktické hry a metody heuristické. Praktická část je zaměřena na akční výzkum. Cílem bylo zjistit, jakým způsobem je možné převést aktivizující metody do e-learningu českého jazyka a literatury. Součástí výzkumu bylo vyhledání prostředků, které je možné využít k naplnění jednotlivých aktivizujících metod v e-learningu a prozkoumat míru jejich efektivity při výuce. Výzkum byl prováděn za pomoci aktivního pozorování a zápisu do pedagogického deníku. Práce ukazuje konkrétní výukové metody a hodnotí jejich efektivitu využití v on-line prostředí na střední škole ArtEcon Praha. Tyto metody byly praktikované během školního roku 2020/2021. Bylo zjištěno, že všechny aktivizující metody je možné převést do on-line prostředí, avšak míra jejich efektivity se liší. Za nejméně efektivní, a nejobtížněji realizovatelné, byly vybrány metody inscenační. Naopak snadno využitelným aktivizujícím postupem vhodným do on-line prostředí, jsou didaktické hry. Nabízené...
This diploma thesis is focused on activating methods in online teaching of the Czech language and literature. The theoretical part includes an explanation of the concept of e-learning and clarifies the context of the start of compulsory distance education in the Czech Republic. Furthermore, the thesis deals with activating methods and their division. The thesis divides axtivating methods into debating, situational, staging, didactic games and herustic. The practical part of the thesis is focused on action research. The aim was to find out how it is possible to transform activating methods into e-learning of Czech language and literature. Part of the research was finding resources that can be used to fulfill the various activating methods in e-learning and to examine amount of their effectiveness in teaching. Main research has been provided by active observations and making notes into pedagogical diary. Through observation, the thesis shows specific teaching methods and evaluates their effectiveness in the online environment oin secondary school ArtEcon Prague. These methods were practiced during the 2020/21 academic year. It has been found that all activating methods can be transferred to an online environment, but their effectiveness varies. Staging methods were chosen as the least effective and...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
English for Medical Purposes: Activating Teaching Methods and their Influence on Vocabulary Acquisition
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVrběcká, Dagmar (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2019)Datum obhajoby: 26. 9. 2019The thesis deals with activating teaching methods and their influence on vocabulary acquisition in the field of English for Medical Purposes. The experimental research explores the extent to which activating teaching methods ... -
Analýza procesu vzdělávání žáků se středně těžkým mentálním postižením se zaměřením na inovativní výukové metody, moderní digitální technologie a formativní speciálněpedagogické terapie
Výsledek obhajoby: OBHÁJENORenfusová, Libuše (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017)Datum obhajoby: 6. 9. 2017Rigorous work deals with the issue of education of pupils with moderate mental disabilities at special elementary schools. The aim of the thesis is to analyze the issue of education of these pupils at special primary ... -
Alternativní školství v České republice - metoda Marie Montessori v předškolním věku
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKysilková, Alžběta (Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 25. 6. 2018
