Aktivizační metody při e-Learningu češtiny na SŠ během povinné distanční výuky
Activating methods of e-learning of Czech language in secondary schools during compulsory online learning
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/172683Identifiers
Study Information System: 246873
Collections
- Kvalifikační práce [19345]
Author
Advisor
Referee
Laufková, Veronika
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - History
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 5. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
český jazyk, didaktika, žák, učitel, aktivizující výukové metody, diskuzní metody, heuristické metody, inscenační metody, situační metody, didaktické hry, distanční výuka, online výuka, akční výzkumKeywords (English)
Czech language, didactics, student, teacher, Activating teaching methods, debating methods, heuristic methods, staging methods, situational methods, didactic games, distance learning, online educationDiplomová práce je zaměřena na aktivizující metody v on-line výuce českého jazyka a literatury. Teoretická část zahrnuje vysvětlení pojmu e-learning a objasňuje kontext zavádění povinného distančního vzdělávání v České republice. Dále se práce věnuje aktivizujícím metodám a jejich dělení. Rozděluje aktivizující metody na diskusní, situační, inscenační, didaktické hry a metody heuristické. Praktická část je zaměřena na akční výzkum. Cílem bylo zjistit, jakým způsobem je možné převést aktivizující metody do e-learningu českého jazyka a literatury. Součástí výzkumu bylo vyhledání prostředků, které je možné využít k naplnění jednotlivých aktivizujících metod v e-learningu a prozkoumat míru jejich efektivity při výuce. Výzkum byl prováděn za pomoci aktivního pozorování a zápisu do pedagogického deníku. Práce ukazuje konkrétní výukové metody a hodnotí jejich efektivitu využití v on-line prostředí na střední škole ArtEcon Praha. Tyto metody byly praktikované během školního roku 2020/2021. Bylo zjištěno, že všechny aktivizující metody je možné převést do on-line prostředí, avšak míra jejich efektivity se liší. Za nejméně efektivní, a nejobtížněji realizovatelné, byly vybrány metody inscenační. Naopak snadno využitelným aktivizujícím postupem vhodným do on-line prostředí, jsou didaktické hry. Nabízené...
This diploma thesis is focused on activating methods in online teaching of the Czech language and literature. The theoretical part includes an explanation of the concept of e-learning and clarifies the context of the start of compulsory distance education in the Czech Republic. Furthermore, the thesis deals with activating methods and their division. The thesis divides axtivating methods into debating, situational, staging, didactic games and herustic. The practical part of the thesis is focused on action research. The aim was to find out how it is possible to transform activating methods into e-learning of Czech language and literature. Part of the research was finding resources that can be used to fulfill the various activating methods in e-learning and to examine amount of their effectiveness in teaching. Main research has been provided by active observations and making notes into pedagogical diary. Through observation, the thesis shows specific teaching methods and evaluates their effectiveness in the online environment oin secondary school ArtEcon Prague. These methods were practiced during the 2020/21 academic year. It has been found that all activating methods can be transferred to an online environment, but their effectiveness varies. Staging methods were chosen as the least effective and...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Sčítací metody
Defence status: DEFENDEDBerkman, Pavel (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2022)Date of defense: 17. 6. 2022In the given thesis, we study limiting (summation) methods. The problems are divided into two main groups, the first one focusing on elementary limiting methods, and the second one dealing with methods which generalise ... -
Využití genetické metody čtení v 1. ročníku ZŠ
Defence status: DEFENDEDHájková, Lucie (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Date of defense: 15. 1. 2018Předkládaná diplomová práce pojednává o problematice čtení genetickou metodou v prvním ročníku ZŠ. Teoretická část je zaměřena na vstup dítěte do školy, školní zralost a na jeho vzdělávání. Jsou zde uvedeny i jiné metody ... -
Komparace metodických přístupů, metody dle Maki a sonikační metody, v rámci hodnocení mikrobiálního osídlení centrálních venózních katetrů
Defence status: DEFENDEDBugnová, Karolína (Univerzita Karlova, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, 2022)Date of defense: 7. 9. 2022