Didaktické pomůcky na rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti
Didactic aids for the development of initial reading literacy
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/172670Identifiers
Study Information System: 244623
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Wildová, Radka
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 5. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Počáteční čtenářská gramotnost, didaktické prostředky, didaktické pomůcky, metody výuky čtení, pozorováníKeywords (English)
Initial reading literacy, didactic resources, didactic aids, methods of teaching reading, observationDiplomová práce se zaměřuje na práci s didaktickými pomůckami pro počáteční čtenářskou gramotnost. Je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je rozdělena na dvě části. V první části je popsáno, co to je počáteční čtenářská gramotnost, jsou zde vypsané a popsané metody výuky počátečního čtení, zaostávající čtenáři, vývojové poruchy učení, hodnocení výuky a typické chyby v počátečním čtení. V druhé části teoretické části jsou vypsané i popsané didaktické prostředky materiální i nemateriální a učební pomůcky. Empirická část je rozdělena na tři části, v první části je cílem ověření funkčnosti vyrobených pomůcek a zjištění jejich efektivnosti, jsou zde popsané vyrobené pomůcky pro vybranou školu a následně jsou ověřené žáky. V druhé části je cílem vyrobit didaktické pomůcky na počáteční gramotnost, a tím inspirovat další učitele. Jsou zde vyrobené pomůcky pro počáteční čtenářskou gramotnost, které jsou popsané a u nich jsou vymyšlené další inovace. A ve třetí části je cílem zjistit pomocí dotazníku, jaké metody, strategie a didaktické pomůcky využívají učitelé při podpoře žáků v počáteční čtenářské gramotnosti. Jsou zde shrnuté odpovědi na dotazník, který mi zodpověděl, jaké metody, formy, zásady a didaktické pomůcky používají učitelé nejvíce při výuce počátečního čtení. V empirické...
The thesis focuses on the work with didactic aids for initial reading literacy. It is divided into theoretical and empirical parts. The theoretical part is divided into two parts. The first part describes what early literacy is, lists and describes methods of teaching early reading, stunted readers, developmental learning disabilities, assessment of instruction, and typical errors in early reading. In the second part of the theoretical part, didactic resources, both material and non-material, and teaching aids are listed and described. The empirical part is divided into three parts, in the first part the aim is to verify the functionality of the produced aids and to find out their effectiveness, the produced aids for the selected school are described and then they are verified with students. In the second part, the aim is to produce didactic aids for early literacy and thus inspire other teachers, the produced aids for early literacy are described and further innovations are devised for them. And in the third part, the aim is to find out through a questionnaire what methods, strategies and didactic aids are used by teachers in supporting students in early literacy, the answers to the questionnaire are summarized here, which answered me what methods, forms, principles and didactic aids are used most...