Využití virtuální reality pro diagnostiku ,,citu pro hru'' na příkladu ledního hokeje
Virtual reality as a mean of diagnosis of the game sense in ice hockey
rigorous thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/172025Identifiers
Study Information System: 245543
Collections
- Kvalifikační práce [8749]
Author
Advisor
Referee
Vojta, Zdeněk
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 2. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Pass
Keywords (Czech)
Virtuální realita, lední hokej, diagnostika, probandiKeywords (English)
Virtual reality, ice hockey, diagnostic, probandsNázev: Využití virtuální reality pro diagnostiku "citu pro hru" na příkladu ledního hokeje. Cíl: Cílem diplomové práce, je zjistit možnosti využití virtuální reality pro evaluaci "citu pro hru". Dále zjistit, jestli se různá úroveň probandů promítá do úrovně "citu pro hru". Metodika postupu: Soubor pro výzkum: Naším cílem je otestovat pět různě výkonnostních skupin a vyhodnotit, v jaké míře se u těchto hráčů mění "cit pro hru". V každé skupině evidujeme od 34 po 74 probandů. V celkovém součtu se dostáváme k výslednému počtu 252 probandů. Statistické metody: Základní deskriptivní statistika, MANOVA analýza, Korelační analýza, Kanonická korelace. Závěr: Náš výzkum by mohl být velkým přínosem pro sportovní veřejnost. Věříme, že výsledky našeho výzkumu osloví kluby, které měly dosud pochybnosti o kladném přínosu virtuální reality do ledního hokeje. Klíčová slova: Virtuální realita, lední hokej, diagnostika, probandi
Title: Virtual reality as a mean of diagnosis of the game intelligence in ice hockey. Goal: The goal of this work is to find out whether it is possible to evaluate virtual reality through the "game intelligence". Further on, to evaluate if different proband levels do affect the level of the "game intelligence". Methodology: File for research: Our goal is to test five different groups of various performance levels and evaluate the extent of change in game intelligence among respected groups. In each of the group we are evaluating 34 to 74 probands. In total, 252 people were tested. Statistic methods: Basic descriptive statistics, MANOVA analysis, correlation analysis, canonical correlation Conclusion: Our research could be of great benefit to the sports community. We believe that the results of our research will appeal to clubs that have doubts about the positive contribution of virtual reality to ice hockey. Key Words: Virtual reality, ice hockey, diagnostic, probands