Sebeprezentace a sociální percepce mladých Drag Queens na sociálních sítích Facebook, Instagram a TikTok
Self-presentation and social perception of young DRAG QUEENS in social media with special regard to Facebook, Instagram and TikTok networks
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/171617Identifikátory
SIS: 236157
Kolekce
- Kvalifikační práce [18180]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švelch, Jaroslav
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
1. 2. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Český drag, pražský drag, sebeprezentace, sebepercepce, sociální percepce, sociální sítě, TikTok, Facebook, Instagram, nová média, LGBTQ+Klíčová slova (anglicky)
Czech Drag, Prague Drag, Self-presentation, Self-perception, Social-perception, Social Media, TikTok, Facebook, Instagram, New Media, Media Visibility, LGBTQ+Tato diplomová práce zkoumá jednotlivé aspekty sebeprezentace, vnímání sama sebe a sociální percepce pěti vybraných drag queens. Práce má podobu 5 případových studií založených na hloubkové analýze jejich profilů na Facebooku, Instagramu a TikToku, které jsou v současnosti nejpoužívanější sociální sítě. Oblastmi zájmu této diplomové práce byla vizuální prezentace jejich drag identity, trendy, které jejich profily vykazují v oblastech make- upu, paruky či účesu, kostýmu a pozici, ve které jsou na svých profilech zobrazeny. Druhou oblastí zájmu byl charakter textové prezentace a popisky, trendy v používání hashtagů a interakce s jejich publikem. Třetí oblastí zájmu bylo samotné publikum, práci zajímá, zda je publikum podporující z hlediska drag a LGBTQ+ komunity obecně a jaká je na konkrétních profilech povaha interakce majitelů profilů s publikem. Výsledky z obsahové analýzy byly následně shrnuty a použity jako podklad pro polostrukturovaný rozhovor na základě výsledků ze zmíněné obsahové analýzy. V centru pozornosti této práce byl vztah jejich drag identity k jejich civilní identitě a to, jak probíhá interakce těchto identit na jejich profilech na sociálních médiích. Práce ukazuje, že přesun dragu z klubů a kabaretů a do sociálních sítí pozitivně ovlivňuje recepci této komunity.
This diploma thesis of the self-presentation explores the aspects of self-presentation and social perception of a group of 5 selected drag queens. The thesis has a form of 5 case studies based on deep analysis of their profiles on Facebook, Instagram and TikTok, which are currently the most used social networks. The areas of interest in this diploma thesis were the visual presentation of their drag identity, the trends their profiles show in areas of make-up, wig or hair, costume and body position in which they are shown on their profiles. The second area of interest was the nature of the textual presentation and captions, use of hashtags and interaction with their audience. Third are of interest was the audience itself, whether it was supportive in terms of drag and LGBTQ+ community in general and the nature of the interaction with the audience. The results from the content analysis were then summarized and used as a basis for semi-structured interview based on the outcomes from the said content analysis. The focus of this thesis was the relation of their drag identity to their civil identity and how these identities interact on their profiles on social medial. The thesis claims that the shift of drag from club shows to everyday presence on social media positively affects the reception of this...