Zobrazit minimální záznam

Psychological context of career education and career counselling in adolescence
dc.contributor.advisorGillernová, Ilona
dc.creatorVosmíková, Marie
dc.date.accessioned2022-04-12T08:18:31Z
dc.date.available2022-04-12T08:18:31Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/171597
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá psychologickými souvislostmi kariérového poradenstvím a vzděláváním u adolescentů. Kariérovému poradenství a vzdělávání dnešní doby se věnuje jen minimální množství výzkumného zájmu v ČR, zatímco v řadě vyspělých států světa jde o významný společenskovědní obor. Cílem diplomové práce je poskytnout doporučení pro kariérové vzdělávání na středních školách a navrhnout intervenční programy kariérového poradenství pro skupinu středoškolských studentů. Výzkumné otázky se snaží odpovědět na to, jaké proměnné hrají roli při rozhodování o kariéře u středoškoláků, co středoškoláci očekávají od kariérového poradenství a vzdělávání ve školách a jaké jsou přínosy sdílení procesu kariérového rozhodování mezi vrstevníky. Pro zodpovězení daných výzkumných otázek byl zvolen kvalitativní typ výzkumu. Data byla sbírána metodou focus group. Do výzkumného projektu se zapojilo 29 studentů ze tří pražských gymnázií a jedné střední odborné školy. Výsledky ukazují, že kariérového rozhodování středoškoláků primárně ovlivňují jejich hodnoty, schopnosti a dovednosti, zájmy, osobnostní rysy, vnímané překážky a bariéry a sociální vliv. Středoškolští studenti očekávají od kariérového a výchovných poradců rady, provázení, informace, známost, realistický pohled a boření předsudků a stereotypů. Mezi hlavní...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the psychological context of career counselling and education in adolescence. Today, only a minimal amount of research interest in the Czech Republic is devoted to career counselling and education, while in several developed countries of the world it is an important social science field. The aim of the diploma thesis is to provide recommendations for career education at secondary schools and to design intervention programs for career counselling for a group of secondary school students. The research questions seek to answer what variables play a role in high school career decision-making, what high school students expect from career guidance and education in schools, and the benefits of sharing a career decision-making process among peers. The qualitative research was chosen to answer the given research questions. Data were collected by the focus group method. The research project involved 29 students from three Prague grammar schools and one secondary vocational school. The results show that high school students' career decision-making is primarily influenced by their values, abilities and skills, interests, personality traits, perceived obstacles and barriers, and social effect. High school students expect guidance, information, acquaintance, a realistic perspective,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectCareer counselling|career education|career decision-making|career interventionen_US
dc.subjectKariérové vzdělávání|kariérové poradenství|kariérové rozhodování|kariérové intervencecs_CZ
dc.titlePsychologické souvislosti kariérového vzdělávání a kariérového poradenství u adolescentůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-01-31
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId226194
dc.title.translatedPsychological context of career education and career counselling in adolescenceen_US
dc.contributor.refereeZernerová, Lucie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá psychologickými souvislostmi kariérového poradenstvím a vzděláváním u adolescentů. Kariérovému poradenství a vzdělávání dnešní doby se věnuje jen minimální množství výzkumného zájmu v ČR, zatímco v řadě vyspělých států světa jde o významný společenskovědní obor. Cílem diplomové práce je poskytnout doporučení pro kariérové vzdělávání na středních školách a navrhnout intervenční programy kariérového poradenství pro skupinu středoškolských studentů. Výzkumné otázky se snaží odpovědět na to, jaké proměnné hrají roli při rozhodování o kariéře u středoškoláků, co středoškoláci očekávají od kariérového poradenství a vzdělávání ve školách a jaké jsou přínosy sdílení procesu kariérového rozhodování mezi vrstevníky. Pro zodpovězení daných výzkumných otázek byl zvolen kvalitativní typ výzkumu. Data byla sbírána metodou focus group. Do výzkumného projektu se zapojilo 29 studentů ze tří pražských gymnázií a jedné střední odborné školy. Výsledky ukazují, že kariérového rozhodování středoškoláků primárně ovlivňují jejich hodnoty, schopnosti a dovednosti, zájmy, osobnostní rysy, vnímané překážky a bariéry a sociální vliv. Středoškolští studenti očekávají od kariérového a výchovných poradců rady, provázení, informace, známost, realistický pohled a boření předsudků a stereotypů. Mezi hlavní...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the psychological context of career counselling and education in adolescence. Today, only a minimal amount of research interest in the Czech Republic is devoted to career counselling and education, while in several developed countries of the world it is an important social science field. The aim of the diploma thesis is to provide recommendations for career education at secondary schools and to design intervention programs for career counselling for a group of secondary school students. The research questions seek to answer what variables play a role in high school career decision-making, what high school students expect from career guidance and education in schools, and the benefits of sharing a career decision-making process among peers. The qualitative research was chosen to answer the given research questions. Data were collected by the focus group method. The research project involved 29 students from three Prague grammar schools and one secondary vocational school. The results show that high school students' career decision-making is primarily influenced by their values, abilities and skills, interests, personality traits, perceived obstacles and barriers, and social effect. High school students expect guidance, information, acquaintance, a realistic perspective,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV