Zobrazit minimální záznam

Dysfunctional family environment from the perspective of an adolescent
dc.contributor.advisorŠporclová, Veronika
dc.creatorPotužníková, Kristýna
dc.date.accessioned2022-04-12T10:13:47Z
dc.date.available2022-04-12T10:13:47Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/171557
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá adolescenty, kteří vyrůstali v dysfunkčním rodinném prostředí. Obsah literárně-přehledové části diplomové práce bude věnován dysfunkčním rodinným systémům, ve kterých nedochází k naplňování základních potřeb dítěte. Dále se bude zabývat stěžejním oblastem vývoje pro pochopení prožívání dítěte v rámci jednotlivých věků vývoje až do období adolescence. Pozornost bude věnována také copingovým strategiím a zdrojům podpory dítěte v průběhu vývoje. Výzkumné šetření bude počítat s kvalitativním designem, který bude probíhat prostřednictvím rozhovoru pomocí návodu s adolescenty. Cílovou skupinou budou adolescenti, kteří vyrůstali v dysfunkčním rodinném prostředí. Cílem tohoto výzkumného šetření bude popis prožívání adolescentů v rámci dysfunkčních rodinných systémů. Zpracování této diplomové práce může především díky výzkumné části být nástrojem k pochopení pocitů a prožívání dětí, kteří v tomto prostředí vyrůstali. Může tak být aplikovatelná v práci s adolescenty, ale také s rodiči těchto dětí. Zároveň může být i zdrojem pro prevenci psychické dekompenzace i případného rozvoje závažnějších psychických obtíží. Klíčová slova rodina; dysfunkce; vývoj; adolescenti; copingcs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with adolescents who grew up in a dysfunctional family environment. The content of the literary-review part of the diploma thesis will be devoted to dysfunctional family systems in which the basic needs of the child are not met. It will also address the key areas of development for understanding the child's experience within individual ages of development up to adolescence. Attention will also be paid to coping strategies and child support resources during development. The research survey will consider the qualitative design, which will take place through an interview with the help of adolescents. The target group will be adolescents who grew up in a dysfunctional family environment. The aim of this research will be to describe the experience of adolescents in dysfunctional family systems. Thanks to the research part, the elaboration of this diploma thesis can be a tool for understanding the feelings and experiences of children who grew up in this environment. It can thus be applied in working with adolescents, but also with the parents of these children. At the same time, it can be a source for the prevention of mental decompensation and the possible development of more serious mental problems. Keywords Family; Dysfunction; Development; Adolescents; Copingen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectFamily|Dysfunction|Development|Adolescents|Copingen_US
dc.subjectrodina|dysfunkce|vývoj|adolescenti|copingcs_CZ
dc.titleDysfunkční rodinné prostředí z pohledu adolescentacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-01-31
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId227538
dc.title.translatedDysfunctional family environment from the perspective of an adolescenten_US
dc.contributor.refereeMudrák, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá adolescenty, kteří vyrůstali v dysfunkčním rodinném prostředí. Obsah literárně-přehledové části diplomové práce bude věnován dysfunkčním rodinným systémům, ve kterých nedochází k naplňování základních potřeb dítěte. Dále se bude zabývat stěžejním oblastem vývoje pro pochopení prožívání dítěte v rámci jednotlivých věků vývoje až do období adolescence. Pozornost bude věnována také copingovým strategiím a zdrojům podpory dítěte v průběhu vývoje. Výzkumné šetření bude počítat s kvalitativním designem, který bude probíhat prostřednictvím rozhovoru pomocí návodu s adolescenty. Cílovou skupinou budou adolescenti, kteří vyrůstali v dysfunkčním rodinném prostředí. Cílem tohoto výzkumného šetření bude popis prožívání adolescentů v rámci dysfunkčních rodinných systémů. Zpracování této diplomové práce může především díky výzkumné části být nástrojem k pochopení pocitů a prožívání dětí, kteří v tomto prostředí vyrůstali. Může tak být aplikovatelná v práci s adolescenty, ale také s rodiči těchto dětí. Zároveň může být i zdrojem pro prevenci psychické dekompenzace i případného rozvoje závažnějších psychických obtíží. Klíčová slova rodina; dysfunkce; vývoj; adolescenti; copingcs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with adolescents who grew up in a dysfunctional family environment. The content of the literary-review part of the diploma thesis will be devoted to dysfunctional family systems in which the basic needs of the child are not met. It will also address the key areas of development for understanding the child's experience within individual ages of development up to adolescence. Attention will also be paid to coping strategies and child support resources during development. The research survey will consider the qualitative design, which will take place through an interview with the help of adolescents. The target group will be adolescents who grew up in a dysfunctional family environment. The aim of this research will be to describe the experience of adolescents in dysfunctional family systems. Thanks to the research part, the elaboration of this diploma thesis can be a tool for understanding the feelings and experiences of children who grew up in this environment. It can thus be applied in working with adolescents, but also with the parents of these children. At the same time, it can be a source for the prevention of mental decompensation and the possible development of more serious mental problems. Keywords Family; Dysfunction; Development; Adolescents; Copingen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV