Politická komunikace na sociálních médiích v době Covid-19
Political communication on social media within the Covid-19 pandemic
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/171267Identifikátory
SIS: 235016
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Konrádová, Marcela
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
24. 1. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Covid-19, koronavirus, pandemie, Twitter, politická komunikace, sociální média, česká politikaKlíčová slova (anglicky)
Covid-19, coronavirus, pandemic, Twitter, political communication, social media, czech politicsBakalářská práce se věnuje tématu politické komunikace na sociální síti Twitter během prvního roku pandemie onemocnění koronaviru SARS-CoV-2, konkrétně v rozmezí 1.2.2020 - 31.1.2021. Práce se zaměřuje na vybrané aktéry české politické scény, a to konkrétně vybrané vládní osoby a opoziční politické strany. Politická komunikace vybraných aktérů je analyzována pomocí kvantitativní obsahové analýzy. V rámci analýzy bylo vytvořeno několik výzkumných otázek s cílem determinovat zvolenou strategii každého z vybraných aktérů. Samotná analýza se zaměřuje především na měření počtu výskytu slov souvisejících s pandemií, využití tzv. hashtagů a faktor oblíbenosti příspěvků na sociální síti Twitter. Jednotkou analýzy je každý příspěvek publikovaných vybraným aktérem v určené časové periodě. Autor v průběhu práce interpretuje význam prezentovaných výsledků a v závěru je uvádí do kontextu vytvořených výzkumných otázek a hypotéz. Zároveň přidává i další možný vývoj výzkumu tohoto tématu.
The thesis is focused on the topic of political communication on the social media site Twitter during the first year of SARS-CoV-2 pandemic, specifically between 1.2.2020 - 31.1.2021. The main focus is on a few selected political actors from the Czech political establishment, specifically government officials and opposition political parties. Political communication of those selected actors was analysed using quantitative content analysis. As a part of this analysis, the author created multiple research questions to determine communication strategy of each selected actor. The analysis itself focused mainly on the frequency of occurrence of words related to pandemic, use of hashtags, and popularity factor within Twitter's network of users. As a unit of analysis was chosen each post published by the selected actor within the selected time frame. The author provided interpretation of each result throughout the thesis and also connects those results with created research questions in the thesis summary. The thesis ends with further ideas show to continue this research in the future.
