Zobrazit minimální záznam

Changes in teachers' attitude towards the education process during the COVID-19 pandemic
dc.contributor.advisorKucharská, Anna
dc.creatorPetrovická, Barbora
dc.date.accessioned2022-04-07T10:12:30Z
dc.date.available2022-04-07T10:12:30Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/171193
dc.description.abstractnaší práci se zaměřujeme na období celosvětové pandemie COVID jejích počátcích, konkrétně na jaře a na podzim roku 2020. Věnujeme především českého školství. ní úzce související distanční výuka ve školách ovlivnily přístup pedagogů ke vzdělávání a také jejich duševní zdraví. teoretické části práce se pokoušíme vymezit základní pojmy, jako je osobnost učitele, profesní rozvoj, motivace, stres, syndrom vyhoření, psychohygiena. Věnujeme se pochopitelně i vysvětlení toho, co to vlastně je distanční výuka. Praktická část pak byla realizována skrze polostrukturované rozhovory vedené s učiteli teoretických předmětů na středních odborných školách, kteří byli do celého vzdělávacího procesu zapojeni právě v době, kdy výuka musela být kvůli špatnému vývoji pandemie vedena Jako nejpalčivější se nám jevily otázky nedostatečné technické připravenosti pedagogů tím související malé sebevědomí při práci s technikou, ale i záležitosti mizivé podpory ze strany vedení škol, ať už při proškolování v užívání on line nástrojů, tak při nutnosti péče o duševní zdraví žáků, zaměstnanců škol i rodičů.cs_CZ
dc.description.abstractOur work is focused on the period of the global COVID-19 pandemic at its beginning, specifically in the spring and autumn of 2020. It particularly features the area of Czech educational system. We aim to reflect how the pandemic and the closely related distance education in schools affected teachers' attitude towards the education process and also their mental health. In the theoretical part we aspire to define basic terms, such as the teacher's personality, professional growth, motivation, stress, burn-out syndrome and mental hygiene. In addition, we offer an explanation of the process of distance education. The empirical part was realized via semi-structured interviews with teachers of theoretical subjects on vocational schools who were involved in the educational process during the time when it was forced to be led online. The most troublesome issues were the following: the teachers' inadequate technical skills and low self-confidence related to those, but also the minimal support from the schools' management regarding both the training in usage of on-line tools and the need of care of students', school employees' and parents' mental health. KEYWORDS personality, professional growth, motivation, mental hygiene, burn-out syndrome, COVID-19 pandemic, distance educationen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPersonalityen_US
dc.subjectprofessional growthen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectmental hygieneen_US
dc.subjectburn-out syndromeen_US
dc.subjectCOVID-19 pandemicen_US
dc.subjectdistance educationen_US
dc.subjectOsobnostcs_CZ
dc.subjectprofesní rozvojcs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectpsychohygienacs_CZ
dc.subjectsyndrom vyhořenícs_CZ
dc.subjectpandemie COVID-19cs_CZ
dc.subjectdistanční výukacs_CZ
dc.titleZměny v přístupu k výuce u učitelů v době pandemie COVID-19cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-01-19
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId234246
dc.title.translatedChanges in teachers' attitude towards the education process during the COVID-19 pandemicen_US
dc.contributor.refereePresslerová, Pavla
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csnaší práci se zaměřujeme na období celosvětové pandemie COVID jejích počátcích, konkrétně na jaře a na podzim roku 2020. Věnujeme především českého školství. ní úzce související distanční výuka ve školách ovlivnily přístup pedagogů ke vzdělávání a také jejich duševní zdraví. teoretické části práce se pokoušíme vymezit základní pojmy, jako je osobnost učitele, profesní rozvoj, motivace, stres, syndrom vyhoření, psychohygiena. Věnujeme se pochopitelně i vysvětlení toho, co to vlastně je distanční výuka. Praktická část pak byla realizována skrze polostrukturované rozhovory vedené s učiteli teoretických předmětů na středních odborných školách, kteří byli do celého vzdělávacího procesu zapojeni právě v době, kdy výuka musela být kvůli špatnému vývoji pandemie vedena Jako nejpalčivější se nám jevily otázky nedostatečné technické připravenosti pedagogů tím související malé sebevědomí při práci s technikou, ale i záležitosti mizivé podpory ze strany vedení škol, ať už při proškolování v užívání on line nástrojů, tak při nutnosti péče o duševní zdraví žáků, zaměstnanců škol i rodičů.cs_CZ
uk.abstract.enOur work is focused on the period of the global COVID-19 pandemic at its beginning, specifically in the spring and autumn of 2020. It particularly features the area of Czech educational system. We aim to reflect how the pandemic and the closely related distance education in schools affected teachers' attitude towards the education process and also their mental health. In the theoretical part we aspire to define basic terms, such as the teacher's personality, professional growth, motivation, stress, burn-out syndrome and mental hygiene. In addition, we offer an explanation of the process of distance education. The empirical part was realized via semi-structured interviews with teachers of theoretical subjects on vocational schools who were involved in the educational process during the time when it was forced to be led online. The most troublesome issues were the following: the teachers' inadequate technical skills and low self-confidence related to those, but also the minimal support from the schools' management regarding both the training in usage of on-line tools and the need of care of students', school employees' and parents' mental health. KEYWORDS personality, professional growth, motivation, mental hygiene, burn-out syndrome, COVID-19 pandemic, distance educationen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV