Návrh dílčí metodiky skautské stezky s využitím reflexe pro výchovné cíle lanových aktivit
Design of a partial methodology of "Skautská stezka" with the use of review for the educational goals of rope activities
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/171065Identifiers
Study Information System: 216985
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Advisor
Referee
Kočí, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 1. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Výchova ve volném čase, skauting, lanové aktivity, zážitková pedagogika, reflexeKeywords (English)
Leisure education, scouting, rope activities, experiential pedagogy, reviewVýstupem této práce je rozšířit vzdělávací metodiku pro nižší skautskou věkovou kategorii o lanové aktivity. Cílem bakalářské práce je dále rozvíjet metodiku pro horský skauting a přispět k rozvoji této výchovné metody. Jako příspěvek a cíl pro výchovu je vytvoření návrhu metodických karet pro skautské stezky mladší věkové kategorie vlčat a světlušek pro oddíly horských skautů. Pro tvorbu této metodiky je východiskem porovnání rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělání a skautské výchovné metody. V postupu používám analýzu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a rozhovorů s instruktory lanových aktivit. KLÍČOVÁ SLOVA Výchova ve volném čase, skauting, lanové aktivity, zážitková pedagogika, reflexe
The outcome of this thesis is to extend scout educational methodology by rope activities for the younger scout age group. The aim of my BT is to further develop the methodology for mountain scouting and to contribute to the development of this educational method. As a contribution and goal for education is the creation of draft method cards for scout competence handbook "skautské stezky" for the younger age category of boys ("vlčata") and girls ("světlušky") for mountain scout troops. The basis for the development of this methodology is the comparison between framework curriculum for primary education and the Scout method. I use an analysis of the framework curriculum for primary education ("Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání") and interviews with rope activity instructors. KEYWORDS Leisure education, scouting, rope activities, experiential pedagogy, review