Další vzdělávání učitelů základních škol v kontextu celoživotního učení
In service teacher training in the kontext of lifelong learning
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/170501Identifikátory
SIS: 1982
Kolekce
- Kvalifikační práce [18079]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Veselý, Arnošt
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Veřejná a sociální politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra veřejné a sociální politiky
Datum obhajoby
28. 6. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Práce se zabývá současným českým systémem dalšího vzdělávání učitelů základních škol v kontextu celoživotního učení a mezinárodních strategií a dokumentů. Přibližuje strategické dokumenty týkající se celoživotního učení, pedagogických pracovníků a jejich vzdělávání, resp. jejich části, a klade si otázku, nakolik současný legislativní a organizační rámec přispívá k jejich naplňování. Práce se věnuje analýze současného sytému dalšího vzdělávání - jeho legislativního rámce, institucionální a organizační struktury. Zabývá se pohledem a fungováním různých aktérů: institucí rezortního systému dalšího vzdělávání i organizací občanského sektoru, ale zejména realizací dalšího vzdělávání na školách a pohledem samotných učitelů - tedy aktérů, kterých se problematika nejvíce týká. Na několika příkladech je ilustrována variabilita přístupů k dalšímu vzdělávání na školách. Na základě analýzy právních norem, studia dokumentů a odborné literatury a rozhovorů s hlavními aktéry byla provedena SWOT analýza a identifikovány hlavní problémy současného stavu, po jejichž analýze se snažím najít možná řešení formulovaných problémů, které snižují efektivitu systému. V práci jsem došla k závěru, že i když současné podmínky vytvořené státem nejsou překážkou, která by zavádění celoživotního učení do praxe zcela znemožňovala,...
This thesis is focused on present Czech system of in-service training of the teachers of elementary schools in context of lifelong learning and international strategies and documents. It outlines strategic documents relevant to lifelong learning, pedagogical workers and their education, respectively their parts and lays the question, how much the present legislative and organizational framework contributes to their fulfilment. The thesis is devoted to analysis of current system of in-service training - its legislative framework, institutional and organizational structure. It is interested in views and functioning of different participants: institution of resort system of in-service training and organization of civil sector, but mainly in realization of in-service training in schools and in views of teachers themselves - e.g. participants to which the issue relates the most. Variability of approach to in-service training is illustrated on several examples. Based on analysis of legal norms, studies of documents and professional literature and dialogues with the main participants SWOT analysis was made and main problems of current state were identified. After analysis I am trying to find possible solutions of defined problems, which decrease efficiency of the system. In the thesis I concluded that...