Zobrazit minimální záznam

Professional preparation on spanish nurses and their job opportunities
dc.contributor.advisorGonzález Canalejo, Carmen
dc.creatorTůmová, Andrea
dc.date.accessioned2021-03-24T10:57:05Z
dc.date.available2021-03-24T10:57:05Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/16845
dc.description.abstractAutor: Mg. Andrea Tůmová Instituce: Ústav sociálního lékařství Lékařské fakulty UK v Hradci Králové, Oddělení ošetřovatelství Název práce: Profesní příprava španělských zdravotních sester a jejich uplatněni v praxi. Vedoucí práce: PhDr. Carmen González Canalejo, PhD., Mgr. Michaela Schneiderová Počet stran: 117 Počet příloh: 2 Rok obhajoby: 2008 Klíčová slova: Profesionalizace španělského ošetřovatelství, institucionalizace španělského ošetřovatelství, practicante [praktikante], zdravotnický technický asistent, zdravotní sestra, bakalářské studium ošetřovatelství, projekt Konvergence vysokého školství členských států Evropské Unie. Bakalářská práce pojednává o vývoji profesní přípravy španělských zdravotních sester. Zaznamenává první pokusy o systematizaci ošetřovatelského vzdělávaní laických sester v polovině 19. století. Sleduje proces profesionalizace a institucionalizace španělského ošetřovatelství na přelomu 19. a 20. století. Popisuje unifikaci ošetřovatelských profesí za Frankovy diktatury, (1939-1975), a seznamuje čtenáře s procesem transformace ošetřovatelského vzdělávání v období demokracie. Důležitým momentem ve vývoji španělského ošetřovatelského školství byl vstup ošetřovatelství na půdu univerzit v roce 1978. Empirická část bakalářské práce dokumentuje spokojenost respondentů se...cs_CZ
dc.description.abstractThe goal of bachelor's thesis is to analyze the evolution of the profesional preparation of Spanish nurses. Enrols the frst atemptt to systematization of nursing education of laic nurses in the 1st half of the 19th century. Follonws the proces of the profesional career and institutional establishment of the Spanish nursing system in the end od the 19th century and in the begining of the 20th century. Describes the unification of various nurse professionals during the age of Franto's dictatorship, (1939-1975), and informs the readers about the proces of transformation of nursing education during the democracy period. The initiation of Spanish nursing education in the University, in 1978. was a very significant moment in the Spanish nursing history. A qualitative observational study was carried out to document the content that the Spanish nurses actualy have about their educational system and completes with the information about the job opportunities of the 12 informants.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Lékařská fakulta v Hradci Královécs_CZ
dc.titleProfesní příprava španělských zdravotních sester a jejich uplatnění v praxics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-06-12
dc.description.departmentDepartment of Social Medicineen_US
dc.description.departmentÚstav sociálního lékařstvícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Medicine in Hradec Královéen_US
dc.description.facultyLékařská fakulta v Hradci Královécs_CZ
dc.identifier.repId58107
dc.title.translatedProfessional preparation on spanish nurses and their job opportunitiesen_US
dc.contributor.refereeHeřmanová, Jana
dc.contributor.refereePečenková, Jaroslava
dc.identifier.aleph001488118
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineOšetřovatelstvícs_CZ
thesis.degree.disciplineNursingen_US
thesis.degree.programNursingen_US
thesis.degree.programOšetřovatelstvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csLékařská fakulta v Hradci Králové::Ústav sociálního lékařstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Medicine in Hradec Králové::Department of Social Medicineen_US
uk.faculty-name.csLékařská fakulta v Hradci Královécs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Medicine in Hradec Královéen_US
uk.faculty-abbr.csLFHKcs_CZ
uk.degree-discipline.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-discipline.enNursingen_US
uk.degree-program.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enNursingen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAutor: Mg. Andrea Tůmová Instituce: Ústav sociálního lékařství Lékařské fakulty UK v Hradci Králové, Oddělení ošetřovatelství Název práce: Profesní příprava španělských zdravotních sester a jejich uplatněni v praxi. Vedoucí práce: PhDr. Carmen González Canalejo, PhD., Mgr. Michaela Schneiderová Počet stran: 117 Počet příloh: 2 Rok obhajoby: 2008 Klíčová slova: Profesionalizace španělského ošetřovatelství, institucionalizace španělského ošetřovatelství, practicante [praktikante], zdravotnický technický asistent, zdravotní sestra, bakalářské studium ošetřovatelství, projekt Konvergence vysokého školství členských států Evropské Unie. Bakalářská práce pojednává o vývoji profesní přípravy španělských zdravotních sester. Zaznamenává první pokusy o systematizaci ošetřovatelského vzdělávaní laických sester v polovině 19. století. Sleduje proces profesionalizace a institucionalizace španělského ošetřovatelství na přelomu 19. a 20. století. Popisuje unifikaci ošetřovatelských profesí za Frankovy diktatury, (1939-1975), a seznamuje čtenáře s procesem transformace ošetřovatelského vzdělávání v období demokracie. Důležitým momentem ve vývoji španělského ošetřovatelského školství byl vstup ošetřovatelství na půdu univerzit v roce 1978. Empirická část bakalářské práce dokumentuje spokojenost respondentů se...cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of bachelor's thesis is to analyze the evolution of the profesional preparation of Spanish nurses. Enrols the frst atemptt to systematization of nursing education of laic nurses in the 1st half of the 19th century. Follonws the proces of the profesional career and institutional establishment of the Spanish nursing system in the end od the 19th century and in the begining of the 20th century. Describes the unification of various nurse professionals during the age of Franto's dictatorship, (1939-1975), and informs the readers about the proces of transformation of nursing education during the democracy period. The initiation of Spanish nursing education in the University, in 1978. was a very significant moment in the Spanish nursing history. A qualitative observational study was carried out to document the content that the Spanish nurses actualy have about their educational system and completes with the information about the job opportunities of the 12 informants.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Lékařská fakulta v Hradci Králové, Ústav sociálního lékařstvícs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantSchneiderová, Michaela
uk.publication-placeHradec Královécs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990014881180106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV