Význam spolupráce zdravotní sestry a středoškolského preventisty
The importance of cooperation of nurse and a high school preventist
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/16503Identifiers
Study Information System: 58103
Collections
- Kvalifikační práce [1161]
Author
Advisor
Referee
Machalová, Iva
Heřmanová, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Medicine in Hradec Králové
Discipline
General Nurse
Department
Department of Social Medicine
Date of defense
17. 6. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Lékařská fakulta v Hradci KrálovéLanguage
Czech
Grade
Very good
Autor: Eva Špinarová Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové, Oddělení ošetřovatelství Název práce: Význam spolupráce zdravotní sestry a středoškolského preventisty Vedoucí práce: Mgr. Marcela Langhammerová, MUDr. Alena Vosečková, CSc. Počet stran: 94 Počet příloh: 6 Rok obhajoby: 2008 Klíčová slova: Návykové látky, sexuálně přenosné choroby, antikoncepce, první pomoc, adolescenti Bakalářská práce pojednává o vhodnosti spolupráce středoškolského preventisty se zdravotníkem na edukační činnosti v oblasti sexuálně přenosných chorob, antikoncepce, první pomoci a návykových látek. Popisuje závislosti na drogách, alkoholu a nikotinu (kouření), prevenci rodičovství, AIDS, kapavku, syfilis, hepatitidy B a C, meningokokovou sepsi, kardiopulmonální resuscitaci, stavění krvácení, šokové stavy, postiženého v bezvědomí, popáleniny a vývojové období adolescence. Práce je zaměřena na zjištění, zda je pro studenty SŠ/SOU přínosné, když s nimi o této problematice hovoří i zdravotník, nebo je přítomnost zdravotníka zbytečná a je dostačující, když dostávají informace pouze od pedagogů. Zjišťována byla míra současné informovanosti studentů o dané problematice a jejich reakce na přítomnost edukační činnost zdravotníka.
The bachelor thesis deals with the suitability of a high school preventist and a medic cooperation on educational activity concerning sexually contagious illnesses, contraception, first aid and addictive drugs. It describes drug, alcohol and nicotine (smoking) abuse, parenthood prevention, AIDS, gonorrhoea, syphilis, hepatitis B and C, meningococcus sepsis, cardiopulmonary resuscitation, bleeding discontinuation, shock conditions, unconscious persons, burns and evolutional period of adolescence. The thesis is aimed at the discovery of whether it is a benefit for the students of high school/apprentice training centre to discuss these issues with a medic or whether the discussion is not necessary and the information given by the teachers is sufficient. Among above-mentioned, an extent of an up-to-date knowledge of a given issue among students and their reactions to the presence of educational activity of the medic were discovered.